proces obnove članskih kartica

Članski programi su postali neizostavni deo svakog poslovanja, u kojoj god industriji da se nalazite. Ako još uvek nemate kreiran članski program za svoju kompaniju, vreme je da o tome ozbiljno razmislite. Postoje razni benefiti članskog programa i izdavanja članskih kartica. Bez obzira što ste možda tek na početku izgradnje biznisa, ovo je nešto što svakako može da vam pomogne. Kroz članske kartice dobijate sjajan marketing kao i krug lojalnih korisnika vaših usluga i proizvoda. One su i osnova za sve ostale programe koje kasnije možete da uvedete, poput loyalty programa.

Međutim ako već imate članski program i svojim članovima izdajete članske kartice, šta se dešava kada članske kartice isteknu? Koliko vaših članova obnovi člansku karticu i ostane u krugu vaših lojalnih korisnika? Ako je taj procenat mali, vreme je da nešto promenite i na vreme uđete u proces obnove članskih kartica.

Zbog čega najčešće dolazi do neprodužavanja članskih kartica?

Da li su glavni razlozi zbog kojih ljudi ne obnove člansku karticu to što im se ne dopada vaš proizvod ili usluga, ili je razlog možda nešto što ste uradili ili su nezadovoljni načinom na koji postupate sa njima, ili su nezadovoljni pogodnostima koje imaju kao članovi? Odnosno, da li vaši članovi donose jednu svesnu odluku da to prestanu da budu iz nekog razloga? Ne. Odgovor je drastično prostiji od toga. Zaboravili su! Tempo života je visok, obaveze su svuda oko nas, rokovi, posao, porodica itd, pa je nerealno očekivati da će svi razmišljati o tome kada im ističe vaša članska kartica i o njenoj obnovi. O tome morate vi da razmišljate i da ih blagovremeno podsetite da karticu obnove. Većina vaših članova verovatno ni ne zna da je kartica istekla, jer jednostavno nisu o tome ni razmišljali. Koji je onda najbolji način da ih podsetite, a da pritom ne budete naporni i dosadni?

Smernice za proces obnove članskih kartica

Prvo što biste trebali da uradite jeste da kreirate jasan plan „podsećanja“ članova na obnovu članske kartice. Na ovaj način nećete lutati i razmišljati šta je sledeći korak, a imaćete i merljive rezultate, pa ćete na osnovu njih moći da korigujete i menjate plan po potrebi. Važno je da počnete na vreme, kako ne biste posle bili napadni. Kako bi jedan dobro osmišljeni plan mogao da izgleda?

Prvi korak – mini anketa

Nekoliko meseci pre isteka članske kartice, pošaljite svojim članovima anketu kroz koju ih obaveštavate da im članstvo uskoro ističe i pitate ih da li su zadovoljni vašom uslugom do sada, kako su zadovoljni članskim programom, kao i da li imaju neke sugestije za vas. Suština ove ankete jeste da ih na jedan suptilan način obavestite da im člantsvo ističe i pozovete ih da ga produže. Na taj način niste nametljivi ili dosadni, već pokazujete da vam je stalo do mišljenja i zadovoljstva vaših članova, prikupljate važne informacije i inpute od krajnjih korisnika i podsećate ih da je potrebno uskoro da obnove svoju člansku karticu, kako bi nastavili da koriste sve pogodnosti članskog programa.

Drugi korak – dva meseca do isteka članstva

Dva meseca pre isteka članske kartice, pošaljite im pismo, ili putem emaila ili poštom. Podsetite ih da je potrebno da obnove člansku karticu, pa im tom prilikom skrenite pažnju na sve pogodnosti koje kao vaš član imaju. Ono što takođe možete da uradite je da im ponudite neki poseban popust ili neku drugu vrstu nagrade, ako svoju člansku karticu obnove odmah ili u nekom skorijem vremenskom periodu. Putem ovog pisma ih još jednom obaveštavate o isteku članske kartice i stvarate osećaj hitnosti, kako bi ostvarili određenu pogodnost ako obnovu izvrše što pre.

Treći korak – mesec dana do isteka članstva

Ako članstvo još uvek nije obnovljeno, mesec dana pre isteka možete da pošaljete  podsetnik da je potrebno obnoviti člansku karticu sa tačnim datumom isteka članstva. U slučaju da u prethodnom koraku niste ponudili nikakve pogodnosti za obnovu, sada je pravo vreme da to uradite. Pored toga, možete i da izložite sve benefite koji ih čekaju sledeće godine ako nastave da budu vaši članovi.

Četvrti korak – neposredno pred istek članstva

Na kraju vam još jedino preostaje da ih pozovete neposredno pred istek članske kartice. Zahvalite se što su vaš član, i pitajte ih još jednom da li su zadovoljni i da li će produžiti članstvo. Ukoliko kažu da ne žele da produže, pitajte ih zbog čega. Na ovaj način dobićete važne informacije o tome šta biste mogli da ispravite i na čemu da poradite u budućnosti. U svakom slučaju, nastavite da im šaljete reklamni materijal. Možda će se u nekom trenutku predomisliti i obnoviti članstvo.

Ako imate više različitih nivoa članstva,  ponudite im da uz određene pogodnosti pređu na viši nivo nakon obnove. Sve u svemu, proces obnove članskih kartica je nešto o čemu biste vi trebalo da razmišljate. Postoje velike šanse da će vaši članovi jednostavno na to da zaborave. Napravite plan, krenite da podsećate članove na vreme kako ne biste bili napadni i broj obnovljenih članskih kartica će vam se sigurno povećati.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *