plastične ili online gift kartice

Vremena se menjaju. Menjaju se navike i ponašanje ljudi. Tehnologija sve više napreduje, pa danas ne možemo da zamislimo život bez mobilnog telefona. Više ne šaljemo pisma poštom, već šaljemo mejlove elektronskim putem. Kucamo poruke, dopisujemo se putem vibera i whats up-a, surfujemo internetom i slikamo se za društvene mreže.

Sve to je značajno uticalo i na način na koji ljudi kupuju poklone. Danas ne moramo da odemo do prodavnice kako bismo izabrali poklon, možemo ga poručiti i online. Iako je ta mogućnost znatno olakšala kupovinu i lakše se pretražuju proizvodi, da li je to slučaj i sa kupovinom gift kartica? Odgovor je negativan. Naime, plastične gift kartice, gift kartice u svom fizičkom obliku, još uvek imaju neuporedivu prednost u odnosu na svog elektronskog srodnika. Zbog čega je to tako, videćemo u nastavku teksta.

Efekat poklona

Ono što prvo nestane prelaskom sa plastičnih na online gift kartice je čarolija. Bukvalno. Jednostavno gubite efekat poklona. Svi volimo poklone, pa i ukoliko ih dobijemo na mejl to je ok, ali nema tog osećaja sreće kao kada nam neko poklon stavi u ruke.

Online gift kartice se najčešće dostavljaju putem mejla. Ovo ih čini bezličnim i lako zaboravljenim. Među svom poštom koju primamo svakodnevno, ovo će biti samo još jedan dodatni mejl koji lako može da se zagubi i zaboravi. Možda ga i ne otvorimo. Možda ode u spam folder. Možda čak i ne stigne do email sandučeta usled neke tehničke greške.

Šta se u tom slučaju dešava? Osoba koja je kupila online gift karticu mora da zove osobu kojoj je namenjena da proveri da li mu je stigla. Ukoliko nije moraju da je traže po mejlu. Ako je nema kontaktiraće vas koji ste izdali karticu itd… Krajnji rezultat je da je magija nestala. Čak i ako sve prođe kako treba, to jednostavno nije isti doživljaj.

Nestaju marketing benefiti

Pored efekta poklona, nestaje i sve ostalo što gift karticu čini tako efikasnim marketinškim sredstvom. Nema više reklame za vaš brend, oduševljenja lepo izrađenom i dizajniranom karticom, preporuke vašeg poslovanja itd.

Poput vizit kartica, gift kartice ostavljaju sjajan prvi utisak. Tim putem one ostaju urezane negde u podsvesti potrošača, pa se vaš brend lakše pamti. Toga na žalost nema kada se kartica izdaje u elektronskom obliku.

Nema više impulsivne kupovine gift kartice

Ukoliko ste sve uradili kako treba, gift kartice bi trebalo da stoje negde u blizini fiskalnih kasa. Na ovaj način, kupci koji su došli bez ikakve ideje o kupovini gift kartice, će možda odlučiti da je kupe. Lepo urađena i dobro pozicionirana gift kartica u vašem prodajnom objektu, vrlo lako može da privuče pažnju kupca. Možda se u tom trenutku seti da je nekome rođendan, ili ide neki praznik, ili jednostavno želi nekome da ulepša dan, i odluči se da uzme vašu gift karticu.

Toga nema kada je u pitanju online gift kartica. Da bi se ona kupila, potrošač planski mora da dođe na vaše web mesto i kupi gift karticu. Tom prilikom on verovatno mora i da se registruje, ukoliko nema nalog, ili da se uloguje ako ga ima. Nakon toga mora da ostavlja svoje podatke, podatke svoje platne kartice i tek onda da završi narudžbinu. Sa druge strane, plastičnu gift karticu jednostavno uzme, plati i izađe iz radnje.

Pakovanje

Da se nadovežemo na efekat poklona. Pakovanje je veoma važan deo čina poklanjanja. Vaše gift kartice mogu biti lepo upakovane i ukrašene. To pakovanje takođe može biti brendirano i dizajnirano kako bi imalo što veći efekat. Pored toga, vašem kupcu su razrešene ruke da upakuje plastičnu gift karticu kako god poželi. Može kupiti ukrasni papir, staviti mašnicu, ubaciti u ukrasnu kesu ili kutiju itd. Ovako, gift kartica zaista daje osećaj poklona. Online gift kartice ovakvu mogućnost nemaju. Samim tim, ne mogu da budu dovoljno lične i zanimljive.

Za koga su online gift kartice dobar izbor

Ukoliko se vaše poslovanje odvija isključivo putem interneta, razmislite o uvođenju online gift kartica. To znači ako imate recimo neki online shop, i proizvodi se isključivo poručuju online, onda je jedino logično da imate i online gift kartice. Međutim, ako imate prodajno mesto u fizičkom smislu, svakako bi trebalo da imate plastične gift kartice. Uvek možete da razmislite i o uvođenju obe varijante. Posebno ukoliko vam se prodaja najviše odvija online, ali imate fizički prostor iz kojeg takođe obavljate prodaju proizvoda.

Ipak, plastične gift kartice su još uvek dominantne na tržištu. Svet nije otišao toliko daleko tehnološki, da bi se predmeti u svom fizičkom obliku u potpunosti zamenili svojim alter egom u elektronskom smislu. Ukoliko je vaše pitanje i nedoumica da li da pređete na online gift program ili da se držite starog programa plastičnih gift kartica, naš odgovor je da se držite starog, proverenog sistema. To međutim ne znači da ne treba da uvedete i online gift kartice. Uvek možete da probate, pratite efekte i vidite da li vam se to isplati ili ne.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *