uspešan gift program

Danas, mnoga poslovanja uvode različite vrste gift programa. Oni su se pokazali kao odlična poslovna strategija, jer daju sjajne rezultate. Bez obzira u kojoj industriji se nalazite, razmislite o ideji uvođenja gift kartica. Ono što je sigurno je da neće da vam odmognu, mogu samo da poguraju vaše poslovanje u pravom smeru. Dakle, ukoliko ste i vi prepoznali prednosti uvođenja gift programa, ali ne znate kako da počnete, možda vam ovih 5 pitanja za uspešan gift program pomogne u tome.

Da li vam je potreban?

Kao što smo već rekli, bez obzira na industriju, gift program može da pomogne vašem poslovanju. Ukoliko još uvek niste sigurni da li želite da ga uvedete, pogledajmo neke od osnovnih benefita gift programa.

Najveći benefit gift programa je to što donosi nove mušterije. Može se reći da gift kartica funkcioniše kao sistem preporuke na steroidima. Pored toga što vas korisnik preporučuje nekom svom prijatelju on mu uručuju i gift karticu na određeni iznos. Ta osoba sada može da dođe u vašu radnju i isproba vaše proizvode i usluge bez ikakvog rizika. Ukoliko mu se dopadne, verovatno će se vratiti ponovo.

Pored toga, gift kartice su sjajna reklama. Ukoliko ih dizajnirate na pravi način, ostavićete jak prvi utisak na svakoga ko dobije vašu karticu. Kroz kvalitetno izrađenu karticu brendirate svoje poslovanje i izdvajate se od konkurencije.

Dodatni benefit je i to što najveći broj potrošača potroši više od iznosa na gift kartici. Prednosti uvođenja gift programa ima zaista dosta, pa jedan blog post nije dovoljan da ih sve navede. Zadržaćemo se na ovim osnovnim, a mi prelazimo na ostala pitanja za izradu gift programa.

Da li želite da vam kartice budu usklađene sa POS terminalom?

Ovo je jedno tehničko pitanje, ali smatram da je značajno da se navede i da se o njemu razmisli. Osnovna podela kartica je na one koje funkcionišu kroz POS sisteme i na one koje ne funkcionišu. Na vama je da odredite koji je pristup za vas bolji.

Kartice koje se ne koriste kroz POS sisteme, su obične kartice, bez barkoda ili magnetne piste. One funkcionišu tako što na njima jednostavno piše iznos koji osoba može da potroši u vašoj radnji. Ukoliko nemate instaliran POS terminal još uvek, ova vrsta kartica je logičan izbor.

Ako ste uveli POS sistem, koji sistem je u pitanju? Vrlo jednostavno ćete se odlučiti da li želite gift kartice sa barkodom ili sa magnetnom pistom. Izbor vam u ovom slučaju diktira POS terminal koji imate u radnji.

Nemojte previše da se opterećujete oko toga da li će kartice biti sa barkodom, magnetnom pistom ili bez oba. To zavisi od POS sistema koji imate, a vašim mušterijama će najmanje biti važno kakva je kartica. Važno je šta sve mogu da kupe sa njom.

Kakav dizajn želite?

Kada govorimo o dizajnu, tu su mogućnosti beskrajne. Dobro je držati se nekih okvira, kao što su boje vašeg poslovanja recimo. Istaknite svoj logo, tako da se jasno vidi. Osmislite ih tako da budu upadljive i prepoznatljive. Za dizajn kartica je uglavnom dobra ideja da angažujete nekoga ko se time profesionalno bavi. Ne možemo svi sve da znamo, pa je neke stvari nužno prepustiti ljudima kojima je to posao.

Važno je pomenuti i kvalitet kartica. Nemojte zakidati na kvalitetu. Iako biste možda nešto sitno uštedeli izradom kartica slabijeg kvaliteta, na duge staze bi vas to dosta koštalo. Gift kartica je produžetak vašeg poslovanja, pa nije dobro ukoliko ne ostavlja pozitivan utisak na potrošače.

Kakve vrste kartica želite?

Nakon što ste odlučili da li će vam kartice biti povezane sa POS sistemom ili ne, vreme je da odlučite da li će moći da se dopunjuju ili ne. Dakle, imate izbor između kartica za jednokratnu upotrebu i onih na koje može ponovo da se uplati novac. Ovo je osnovna podela, više tehničke prirode. Pored nje ima i drugih podela, usmerenih na dizajn.

Razmislite o uvođenju gift kartica za različite događaje. Recimo, rođendanske gift kartice, praznične, gift kartice za različita godišnja doba itd. Na ovaj način dajete svojim mušterijama priliku da budu kreativni i aktuelni, a njihov poklon da bude ličniji. Naš je savet da imate više vrsta gift kartica. Neka bude za svakoga po nešto. Ljudi generalno vole da imaju više opcija. Na vama je da im udovoljite.

Po čemu ste jedinstveni?

Jako je važno poznavati kako sebe tako i druge. Ovo je podjednako bitno i u biznisu. Upoznajte svoju konkurenciju. Pogledajte šta oni nude, kakav je njihov gift program, kartice itd. Nakon toga izvršite duboku introspekciju svog poslovanja i zapitajte se po čemu je vaše poslovanje drugačije? Šta vas to izdvaja od konkurencije? Zašto baš vas potrošači da izaberu? Kada dobijete odgovor na to pitanje, nađite način da ga unesete i na svoje gift kartice, suptilno i sa stilom.

Nakon što odgovorite na ova pitanja, bacite se na posao. Kreirajte plan, postavite ciljeve i krenite u osvajanje tržišta kroz svoj gift program.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *