loyalty program za website

Ako ste bar malo slični nama, vi poštujete posetioce svog vebsajta, kao i svoje klijente. Na kraju krajeva, oni su ti koji igraju odlučujuću ulogu u uspehu vašeg biznisa, tako da ukoliko oni nisu spremni da redovno posećuju vašu veb stranicu ili da posluju sa vama, vaše poslovanje će skoro sigurno početi da propada.

Međutim, upravo u ovom segmentu vam loyalty program može biti od presudne koristi. Direktnim nagrađivanjem svojim klijenata ili mušterija za njihovo konstantno interesovanje za vaš brend, možete učiniti da se oni osećaju cenjeno i poštovano od strane vaše firme što će definitivno uticati na povećanje profita.

U ovom tekstu ćemo vam predstaviti loyalty programe i preciznije objasniti zašto svuda u svetu oni važe za jedan od najefikasnijih načina za unapređenje poslovanja. Isto tako ćemo govoriti o različitim vidovima loyalty programa, kao i o ključnim stvarima sa kojima se morate upoznati pre nego što se upustite u ovu avanturu.

Šta je loyalty program i čemu zapravo služi?

Postoje dobre šanse da Vama uopšte i ne treba nikakvo objašnjenje i uvod u osnovne pojmove loyalty programa. Možda čak, i u trenutku dok ovo čitate, imate par loyalty kartica u svom novčaniku. Sve u svemu, koncept loyalty programa se ne razlikuje mnogo bez obzira da li je upotrebljen u kafiću, supermarketu ili veb stranici. Ono što jeste glavni cilj ovakvih programa je da učine kupce i klijente da se osećaju članovima ekskluzivnog kluba i istovremeno ih nagrade tako da ih podstaknu da se iznova vraćaju.

Ova ideja koja je nastala iz loyalty marketinga je zapravo stara nekoliko vekova. Još krajem 18. veka, trgovci su davali bakarne „žetone“ svojim mušterijama, koje su oni kasnije mogli da zamene za druge proizvode. Na neki način, ovo se i ne razlikuje mnogo od načina na koji funkcionišu današnji loyalty programi.

Ukoliko svom potrošaču date razloga da se vrati u vašu radnju, a istovremeno ga podstaknete da više kupuje, stvarate idealni zatvoreni ciklus koji se teško može prekinuti. Što više kupci troše, više su nagrađeni za svoju kupovinu, što ih automatski „primorava“ da troše još više. Ovaj proces radi u korist obeju strana, jer će vaš biznis procvetati ako se ovaj ciklus razvije do kraja i budete prepoznati od strane ogromnog broja mušterija po svom loyalty programu.

Tipovi loyalty programa

Loyalty programi dolaze u bezbroj različitih „boja i veličina“ i, s obzirom na tu činjenicu, prvo što morate da uradite pre nege što počnete sa svojim loyalty programom je da odlučite koju vrstu programa želite da uvedete. U stvari, možete i da iskombinujete različite aspekte iz nekoliko loyalty programa ukoliko želite da napravite nešto zaista jedinstveno i originalno.

Programi sa poenima

Ovo je tip loyalty programa koji vam verovatno zvuči najpoznatije. Ovakvi programi koriste sistem poena koje dodeljuju korisnicima kada oni obave određenu aktivnost na sajtu, a najčešće je to kupovina koja se nagrađuje. Poeni koji se zarade na ovaj način, kasnije se mogu iskoristiti pri sledećoj kupovini za dobijanje poklona, ostvarivanje popusta ili neku drugu pogodnost.

Loyalty programi kao igrice

Pretvaranje veb sajta vaše kompanije u igricu vam, na prvi pogled, može izgledati preterano ili neprofesionalno, ali to je postao veoma popularan način za ostvarivanje kontakta sa posetiocima i potecijalnim kupcima. U određenom smislu, ova vrsta loyalty programa je mlađi brat programa koji koristi poene. Međutim, ono što ih razlikuje je to što u ovom slučaju ne samo da je korisnik nagrađen, već je, na neki način, u mogućnosti da napreduje u takmičenju. Na primer, ovakav vid loyalty programa sadrži brojne „nivoe“ ili „kategorije“ od koji svaka nudi određene privilegije kada korisnik uspe da dođe do nje.

Programi partnerstva

Nisu samo firme i njihovi klijenti i kupci u uzajamnom odnosu u kome obe strane profitiraju. Naime, u ovoj vrsti loyalty programa dolazi do saradnje dve (ili više) kompanije pri kojoj nagrađuju svoje zajedniče korisnike. Na primer, dve kompanije u ovom slučaju nagrađuju svoje verne kupce popustima na proizvode svog partnera. Ovo može biti posebno korisno za kompanije koje imaju ograničenu mogućnost da komuniciraju sa potencijalnim korisnicima, a to su najčešće banke ili osiguravajuća društva.

Dobrotvorni programi

Na samom kraju, možete razmisliti i o uvođenju loyalty programa koji ne koristi isključivo vama i vašim kupcima. Ovaj vid programa možete iskoristiti da pružite pomoć ljudima kojima je ta pomoć neprocenjiva. Loyalty programi koji se koriste za dobrotvorne svrhe koriste sličan mehanizam kao i popularniji loyaty programi, uz jednu veliku razliku – ovde nagrade predstavljaju donacije i ostale humanitarne aktivnosti.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *