kako su plasticne kartice postale vazne

Sa početkom 21. veka, plastične kartice su doživele pravi „bum“. One su tako tanke, lake i praktične da vrlo retko uopšte i pomislimo ozbiljnije na njih pri svim transakcijama koje vršimo njima. A tako zapravo i treba da bude, jer su one napravljene i stilizovane upravo da budu praktične i neprimetne u svojoj funkcionalnosti. Iako na prvi pogled nama ne izgleda tako, plastične karticu su suština onoga kako reklamiramo svoj biznis, kako štitimo naše podatke, vršimo transfer novca, kupujemo proizvode i usluge, i dajemo dokaz o našem identitetu ili kvalifikacijama. Ovakvim svojim karakteristikama, plastična kartica je ključni faktor koji spaja sve ove aktivnosti i olakšava naš svakodnevni život a da mi to i ne primećujemo.

Niste baš ubeđeni u ovako ogroman značaj plastičnih kartica? Pogledajte u svoju tašnu ili novčanik. Tamo se verovatno nalazi više vrsta različitih kartica. Osim kreditne i debitne kartice, koje su praktično zagarantovane, tu se, pogađamo, nalazi i vaša vozačka dozvola? Da, i ona sada dolazi u obliku plastične kartice, a vi to niste ozbiljnije ni konstatovali. Većina nas poseduje i loyalty karticu lokalnog supermarketa ili prodavnice sportske opreme, a tu je i vizit karta vodoinstalatera, kao i članska karta za teretanu. I ključevi od stanova sada sve više dolaze u obliku plastičnih kartica, a da ne pričamo o velikim hotelima gde su oni redovna pojava već godinama unazad. Šta je to što je dovelo do ovolike dominacije plastičnih kartica u našim svakodnevnim životima, a da mi to nismo ni primetili niti zastali da razmislimo o uzrocima?

Bezbednost podataka

Kod svake plastične kartice postoji element bezbednosti. Gotovo svaka plastična kartica je individualna, što znači da važi samo za jednu osobu, pa samim tim sadrži i informacije koje su jedinstvene za svakog od nas. Međutim, u određenim situacijama, plastične kartice se koriste kako bi zaštitile bezbednost naših domova i kancelarija u kojima radimo. Plastične ključ kartice koje se danas najčešće mogu videti u hotelima su najbolji primer toga kako polako preuzimaju primat nad običnim ključevima koje većina od nas još uvek poseduje. Takođe, postoje i ključ kartice koje su namenjene isključivo za unutrašnju upotrebu, kako bi zaštitile poverljive podatke ili određene prostorije od stroge tajnosti.

Identifikacione kartice su još jedno od praktičnih upotreba plastičnih kartica koje, naročito u većim firmama i korporacijama, pomažu da se zaposleni razlikuju od posetilaca i klijenata, što je i praktično, ali i bezbednosno važno. Identifikaciona kartica je, u ovom slučaju, neka vrsta propusnice kojom zaposleni ulazi i izlazi iz prostorija firme. Uz pomoć plastičnih identifikacionih kartica koje imaju fotografiju zaposlenog, obezbeđenje može identifikovati zaposlenog i pustiti ga da uđe u zgradu kompanije, ili u prostor ograničenog pristupa. Štaviše, danas se plastične kartice koriste i za pristup pojedinačnim računarima na kojima zaposleni svakodnevno rade kako bi svako u firmi imao „svoj“ računar.

Sa uvođenjem identifikacionih kartica, pokazalo se da svaki zaposleni postaje odgovorniji za svoje postupke, čime se i disciplina unutar firme diže na veći nivo. Vreme ulaska i izlaska sa posla, trajanje pauza i mnoge druge stvari se beleže na čitaču koji se nalazi na kartici, a sve to utiče na svest zaposlenog da je deo jednog ozbiljnog sistema.

Članstvo i radne kvalifikacije

U današnjem društvu, svako od nas očekuje od službenika i profesionalaca da sa sobom nose kartice koje predstavljaju dokaz da pripadaju organizaciji za koju tvrde da pripadaju. Isto tako, plastične kartice sa sobom nose i njihove kvalifikacije, odnosno podatke koji govore o njihovoj stručnosti da obave posao koji od njih tražimo. U svim našim poslovnim aktivnostima i članstvima u različitim klubovima ili organizacijama, plastične kartice se koriste kao sredstvo kojim se dokazuje naša pripadnost ili identitet.

Marketing

Ova oblast marketinga se još uvek razvija, a ako počinjete sa svojim biznisom ili pripadate perspektivnoj organizaciji, plastične kartice se mogu upotrebiti na bezboj načina u različite marketinške svrhe. Vizit karta, sama po sebi, predstavlja neizostavan deo arsenala svakog poslovnog čoveka, a ukoliko vizit karte izradite od plastike možete biti sigurni da će informacije koje na nju stavite biti dugotrajne. Sa druge strane, trgovci i prodavci svakodnevno koriste plastične loyalty kartice u cilju zadržavanja svojih stalnih potrošača, kao i da bi pridobili nove. Druge vrste kartica koje se danas svakodnevno nalaze u novčanicima i tašnama ljudi širom sveta takođe mogu biti sjajno mesto za reklamiranje. To, na primer, mogu biti reklame na poleđini ključ kartica u hotelima ili reklame u obliku danas sve popularnijih gift kartica, koje ljudi kupuju umesto poklona.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *