izgraditi brend uz gift kartice

Gift kartice su poslovni potez za koji se ljudi obično odlučuju nakon povećane tražnje ili raspitivanja kupaca. Ako ste i vi odlučili da osmislite svoju kampanju sa gift karticama, to, pre svega, treba da radite ili da biste povećali profit ili da biste pojačali stepen zastupljenosti i prepoznatljivosti vaše firme na tržištu. Novija istraživanja su pokazala da će velika većina kupaca potrošiti znatno veću količinu novca nego što je vrednost gift kartice, što znači da ćete uvođenjem gift kartica profitirati i od osobe koja je tu karticu kupila kao poklon, ali, takođe, i od osobe koja je tu gift karticu dobila, jer će i ona morati da poseti vaše prodajno mesto ili samo da pogleda vašu ponudu ili asortiman vaših proizvoda u prodavnici.

Zastupljenost gift kartica

Gift kartice prestavljaju unosan poslovni potez, jer su najnovija istraživanja svetskog tržišta procenila da ovaj vid poslovanja godišnje „obrne“ čak 160 milijardi dolara! Iako gift kartice nisu nova ideja koja će vam automatski obezbediti profit, one su svakako sredstvo kojim možete proširiti svoj biznis. Naime, gift kartice su široko prihvaćene i čak 74% potrošača kaže da voli da dobije gift karticu kao poklon.

Gift kartice su, stoga, odličan način da se upoznate sa novim potrošačima koji, u suprotnom, verovatno ne bi kupovali kod vas. To se najčešće postiže tako što vaši lojalni potrošači koji su već upoznati sa vašim asortimanom proizvoda ili usluga poklone vašu gift karticu svojim prijateljima, čime vam automatski povećavaju bazu potrošača.

Lojalnost potrošača

Brojne kompanije imaju i period promocija svojih gift kartica, a to je uglavnom oko velikih praznika, što može biti sjajno rešenje da i vi povećate vernost svojih potrošača. Na primer, jedna od ideja je da ponudite besplatnu gift karticu u vrednosti od 1000 dinara svakom potrošaču koji kupi gift karticu u vrednosti većoj od 10000 dinara. Ovakva vrsta akcije će često podstaći kupca da potroši više nova nego što je prvobitno planirao, što će značajno povećati prosečnu prodaju vaših gift kartica.

Isto tako, možete razmisliti i o izradi takozvanih bonus gift kartica koje će važiti određeno vreme nakon praznika, čime ćete pozitivno uticati na period slabije prodaje koji se, po pravilu, dešava posle novogodišnjih praznika.

Tržišna borba sa velikim kompanijama

Ljudi ponekad imaju osećaj da je poklanjanje gift kartice pomalo bezlično i lenjo, ali kada je ta gift kartica iz omiljene radnje osobe koja poklanja, to će onda izgledati da je malo više truda uloženo u osmipljavanje poklona. Ova činjenica idu u prilog manjim radnjama i firmama koji se, uvođenjem svojih gift kartica, mogu uhvatiti u koštac sa mnogo većim kompanijama.

Zato se uvek pobrinite da vaši verni potrošači znaju da u ponudi imate i gift kartice, tako da im vaša kompanija bude ono što im prvo padne na pamet kada su u potrazi za poklonima za drage osobe. U tu svrhu bi trebalo da se postarate da vaše gift kartice uvek budu izložene blizu kase ili na nekom drugom mestu sa velikim prometom ljudi. Takođe, možete koristiti plakate i reklame u radnjama kako biste promovisali vaše gift kartice, a svakako treba uključiti i društvene medije i internet u obaveštavanje kupaca o vašem programu gift kartica.

Izgled i dizajn gift kartica

S obzirom da gift kartice predstavljaju očigledan vid reklame za vaš brend, njih treba posmatrati kao bilo koju drugu uslugu ili proizvod koji nudite vašim potrošačima. Ovo, pre svega, znači da ćete najpre morati da izdvojite određeno vreme da osmislite izgled vaše gift kartice, jer nije dovoljno samo odštampati bilo šta na plastičnoj kartici i očekivati da vam se profit preko noći udvostruči, bez ikakvog većeg truda i ulaganja.

Ono što morate imati na umu je da je osnovna karakteristika svake dobre i uspešne gift kartice visoki kvalitet dizajna i štampe, što automatski garantuje i sjajan vizuelni efekat. Zato vaša gift kartica mora biti originalna, elegantna i efektna. Folije u vrućoj štampi, hologamske i metalizirane kao i bilo koja vrsta sjajnog laka i ostalih manje korišćenih luksuznih načina štampe mogu i te kako doprineti estetici, a, samim tim, i popularnosti vaše gift kartice.

Pored toga što ćete voditi računa da vaša gift kartica ima jasnu oznaku vašeg brenda i da vizuelno odgovara ukusu vaših potrošača, izuzetno je važno da ta gift kartica može da bude korisna i relevantna tokom čitave godine, što znači da mora imati širok spektar primene tako da se može iskoristiti i za novu godinu i za rođendane ili sve druge svečane prilike.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *