fbpx
loyalty program za hotelijere

Tokom godina, videli smo vrhunske hotelske brendove širom sveta koji pokušavaju nadmašiti jedni druge kada su u pitanju sve stvari koje se tiču usluga i zadovoljstva kupaca. Premda svi iz sektora ugostiteljstva razumeju da gosti često rezervišu hotelske sobe i sadržaje na osnovu dva osnovna faktora – lokacije i cene smeštaja; neki potrošači idu i korak dalje kako bi uštedeli novac.Zato je program lojalnosti za hotelijere danas neophodan svakom hotelu koji želi da proširi okvire svoga poslovanja iznad uobičajenih, u čemu su narednih 6 koraka ključni za svaki proces implementacije istog u vašem hotelu.

Izaberite program lojalnosti koji najbolje funkcioniše

Najpre morate odlučiti kakav će indikator koristiti vaš program lojalnosti i kako će ga članovi moći akumulirati. Što se tiče načina na koji članovi programa mogu da sakupljaju bodove, u suštini imate dve glavne opcije:

Sistem baziran na poenima – Ideja je da za svaki dinar koji gost potroši u nekom od vaših objekata, on zaradi određeni broj bodova lojalnosti. Jednom kada sakupe dovoljno bodova gosti će moći otkupiti razne nagrade ili preći na sledeći programski nivo i uživati u drugim pogodnostima.

Sistem zasnovan na rezervacijama – Uz ovaj sistem, svaki put kada član programa lojalnosti izvrši rezervaciju u jednom od vaših hotela, zarađuje određeni broj bodova lojalnosti (obično prilično veliki iznos da stimuliše gosta da izvrši sledeću rezervaciju). Opet, mogu iskoristiti bodove da iskoriste nagrade ili pređu na sledeći nivo.

Naravno, uvek možete kombinovati dva sistema ako želite – na primer, gosti koji borave u vašim hotelima mogli bi zaraditi bodove za svaku noć koju provedu u vašim objektima, a ne samo za svaku rezervaciju koju izvrše. Još jedna stvar vredna spomena o sistemu zasnovanom na bodovima – možete i trebate dopustiti gostima da zarađuju bodove trošeći novac na objekte i usluge vašeg hotela, a ne samo na rezervaciju.

Poboljšajte korisničko iskustvo nagradama

Jednom kada odaberete sistem za vaš program lojalnosti, vreme je da odlučite koje ćete nagrade nuditi članovima. Štaviše, važno je osigurati da nagrade budu dovoljno privlačne da privuku i nove goste. Da li će to biti besplatan parking, mogućnost izbora preferirane sobe, besplatni room-service ili dodatna noć je potpuno na vama. To su samo neke osnovne ideje, i naravno niste ograničeni samo na njih. U stvari, čak možete pokrenuti i anketu kako biste pitali goste koje tačno nagrade žele da iskoriste. Setite se samo da jeključ u raznolikosti, jer 61% gostiju bira program lojalnosti koji nudi širok spektar nagrada.

Pored svega toga, postoji još jedna situacija o kojoj treba razgovarati – naime, ako vaš hotelski lanac sadrži smeštaj različitih kategorija. U takvom slučaju, logično, nagrade poput besplatne noći trebalo bi da imaju različite troškove otkupa u zavisnosti od kategorije hotela i sobe.

Strukturirajte program u nivoe

Da bi vaš program lojalnosti bio što efikasniji, poželjno je da ga podelite na jasno strukturirane nivoe. To će takođe povećati lojalnost kupaca, jer će gosti koji najviše vole vaš brend imati priliku da se posebno istaknu u odnosu na druge.Programi lojalnosti hotela obično se drže 3-4 nivoa. Bolje je ne dodavati više, jer preterivanje s programskim nivoima zapravo može ljude odvratiti od korišćenja istog.

Napredovanje putem programskih nivoa trebalo bi da bude prilično jednostavno za članove, i trebali biste im dozvoliti da to urade nagomilavanjem bodova lojalnosti ili izvršenim rezervacijama. Samo imajte na umu da bi napredovanje na sledeći nivo trebalo da predstavlja određeni izazov (tako da on nudi članovima programa originalan osećaj zadovoljstva i osećaj ispunjenosti), ali ne treba biti ni nedostižno.

Uvedite hotelske kreditne kartice

Ovaj korak je opcionalan, jer zavisi od veličine vašeg preduzeća. U osnovi, hotelske kreditne kartice su više pogodne za velike hotelske lance, a ne za marku sa samo nekoliko hotela. To je zato što će gosti verovatno želeti hotelsku kreditnu karticu ako dosta putuju kako bi uvek mogli da rezervišu u svom hotelskom lancu.U osnovi,gosti karticu najčešće koriste za uživanje u stvarima poput rezervacija besplatnih hotelskih noćenja (pod uslovom da imaju dovoljno bodova lojalnosti), kao i drugih popusta za sadržaje i usluge hotela.

Uspostavite produktivna partnerstva

Ako je vaš hotelski lanac dovoljno velik, vredi razmisliti o uspostavljanju nagradnih partnerstava sa prevoznicima, aviokompanijama, trgovcima i restoranima kako biste omogućili članovima programa lojalnosti da zarađuju bodove vernosti koristeći usluge vaših partnera. U zamenu, vaši partneri bi preusmerili svoje klijente u vaše hotele kada im je potreban smeštaj. Dugoročno će ovakva poslovna praksa pomoći vašem brendu da se dodatno diferencira na tržištu, privući više klijenata i ponuditi gostima vrste usluga koje su im potrebne da u potpunosti uživaju u svom boravku.

Dopunite program neverovatnom aplikacijom

Najbolji način da osigurate da će vaši gosti želeti da komuniciraju sa vašim programom lojalnosti je imati dizajniranu aplikaciju za to. Uostalom, u 2016. godini, skoro 57% potrošača je reklo da bi više volelo da koristi mobilni uređaj za interakciju sa programom lojalnosti. I na kraju, imajte na umu da 70% članova hotelskog programa obično preuzme i pridruženu aplikaciju.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *