koje su prednosti loyalty marketinga



Loyalty marketing je, kao što mu i samo ime kaže, vrsta marketinga koja se zasniva na odanosti i vernosti i predstavlja marketinšku strategiju koja ima za cilj da istovremeno i pridobije i zadrži kupca kroz različite programe podsticaja. Ako imamo u vidu činjenicu da je za dobijanje novih kupaca potrebno u proseku 7 puta više ulaganja od zadržavanja već postojećih, razumljivo je zašto čak 65% kompanija u svojoj poslovnoj strategiji koristi neki od oblika nagrađivanja vernosti potrošača.


Marketing je vrlo važan deo svakog biznisa, a uspešne firme znaju da čak i do 80% zarade na nekim proizvodima dolazi od reklama. Logično je da će češći povratak potrošača u vašu radnju smanjiti vaše troškove za reklamu i zato njegovu lojalnost treba na neki način nagraditi i dati mu procenat koji biste ionako potrošili na marketing. Istovremeno, to je odličan motiv da potrošač redovno nabavlja robu kod istog dobavljača. Obe strane koje učestvuju u ovom poslu imaju koristi, stvara se uzajamno poverenje, a potrošač se dugotrajno vezuje za snabdevača.


Loyalty programi su idealni za vašu firmu ukoliko želite da razumete vaše potrošače i njihove navike ili zadržite postojeće i privučete nove kupce tako što ćete im ponuditi dodatnu korist prilikom kupovine. Takođe, loyalty marketing je pravi izbor ako želite da kupci jasnije razlikuju vaš brend od konkurencije, ali i ako želite da ostvarite kontinuitet prihoda i profitabilnosti. Sa programom loyalty marketinga, između ostalog, imate mogućnost čuvanja baze podataka vaših potrošača, tako da i na taj način možete da pratite njihove aktivnosti u vašoj radnji, ali i više mogućnosti da kontaktirate vaše verne potrošače putem imejla, sms-a ili telefonom.

Kako je nastao loyalty marketing?

Loyalty marketing se pojavio još sredinom prošlog veka kada su kompanije shvatile da su, usled povećanja broja prozivoda sličnog kvaliteta na tržištu, izgubile prepoznatljivost što je bila ogromna prednost koju su nekad imale. U novim pravilima igre, lojalnost potrošača je postala sve ređa, a, samim tim, i sve dragocenija za kompanije.

Osnovni zadatak loyalty marketinga je bio da određenoj firmi obezbede stalan promet. Cilj loyalty programa je da kroz popuste na količinu privuče kupce da redovno dolaze i da kupuju u istoj radnji. Na taj način su firme obezbeđivale stalne porudžbine, stabilnom dinamikom, a time bi dobijale povećanje obrta kapitala, što dovodi i do povećanja profita.

Kako loyalty marketing utiče na posao?

Postoje brojne studije koje objašnjavaju povezanost između loyalty marketinga i broja vernih potrošača. Jedno evropsko istraživanje je pokazalo da dobro osmišljen i izveden loyalty program u proseku postiže sledeće rezultate:

  • Povećava ukupan prihod za 5 do 10 odsto
  • Lojalni potrošači troše 5 do 20 odsto više novca nego obični potrošači
  • Lojalni potrošači kupuju 5 do 25 posto češće nego obični postrošači

Na ovoj statistici može se jasno videti direktan uticaj loyalty marketinga u svakoj vrsti biznisa. Ako vam ovi procenti ne izgledaju toliko zapanjujuće, onda bi trebalo da znate da je dokazano da ukoliko dobijete samo 5 odsto lojalnih potrošača, to povećava profit za 25 do 95 odsto, i zato je loyalty marketing jedna od osnovnih načina reklamiranja svake ozbiljne kompanije.

Korišćenje informacija dobijenih loyalty programima

Implementacijom loyalty programa trgovci mogu ostvariti različite prednosti. Na osnovu prikupljenih podataka klijenata, firma segmentira bazu potrošača i stvara ciljne grupe kojima se obraća putem društvenih mreža, biltena, časopisa, i svoju ponudu prilagođava prosečnom profilu potrošača na lokalnom tržištu.

Pored povećanja prihoda kroz prodaju kao glavnog cilja loyalty marketinga, ovakvi programi firmama služe i kao osnova za bolje planiranje nabavke i odnosa prema dobavljačima, gde takođe mogu značajno profitirati praveći bolje nabavne uslove i to upravo na osnovu rezultata i trendova potrošnje koji se mogu pratiti kroz loyalty programe. Takve vrste informacija se, u naprednijim loyalty programima, mogu pratiti i na nivou pojedinačnih proizvoda, što trgovcima izuzetno pomaže i kod formiranja asortimana nudeći kupcima upravo one proizvode i usluge koje traže, ili nisu ni znali da traže.

Pogrešno je mišljenje da su loyalty programi skupi za implementaciju, i da ne može svaka firma da ih priušti. Danas su skoro svi umreženi preko interneta i to na bezbroj lakih i jeftinih načina možete upotrebiti u svoju korist, pa i najjednostavnijim benefitima za odanost potrošača. Svako čiji posao zavisi od kupaca bi trebalo da pokrene nešto za njih, da zadrži stare i pridobije nove kupce. Klasično reklamiranje nije baš jeftino, ali kada već kupac dođe kod vas zbog reklame, osigurajte se da će se opet vraćati kod vas.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *