evidencija radnog vremena za IT kompanije

Sistemi koji postaju sve zastupljeniji u raznim industrijama su sistemi za kontrolu i evidenciju radnog vremena zaposlenih. Ova softverska rešenja pomažu vam da vodite bolju evidenciju i organizaciju rada, otklanjaju ljudske greške u računanju radnog vremena i isplate zarade i daju jasan uvid u navike i posvećenost vašeg tima.

Napredak u razvoju tehnologije, posebno u sferi kompjutera i interneta, otvorio je niz novih pozicija i radnih mesta. Ekspanzija IT sektora je primetna, a najviše otvorenih pozicija i potrebe za radnicima ima upravo u ovoj industriji. Ukoliko ste odlučili da pokrenete firmu usmerenu na razvoj kompjuterskih tehnologija, softvera i aplikacija, logično je da imate uveden i razvijeni softver za evidenciju radnog vremena, a ne da koristite zastarele metode poput upisivanja u sveske.

Ovo je posebno značajno kada je u pitanju takozvani “rad na daljinu”. Imajući u vidu da vodite IT kompaniju, postoji i mogućnost da  svi obavljate posao od kuće. U tom slučaju, vreme aktivno provedeno na radu postaje nemoguće ispratiti bez uvođenja softvera za evidenciju prisustva zaposlenih. 

Rad iz kancelarije

Ako ste sistem organizovali tako da zaposleni dolaze na posao u kancelariju, ono što je potrebno da uvedete pored samog softvera za evidenciju radnih sati zaposlenih, su i ID kartice, kao i čitači ID kartica. Na ovaj način dobijate i kontrolu pristupa objektu, pa sigurnost i bezbednost podataka kao i ljudi podižete na viši nivo. Moći ćete jasno da pratite kada su vaši programeri došli na posao, da li kasne, da li dolaze ranije, da li ostaju prekovremeno ili možda ranije kreću kući.

ID kartice se rade posebnom RFID tehnologijom koja spada u najnapredniju tehnologiju izrade ID kartica sa čipom. RFID tehnologija može biti programirana tako da sa čitačem kartica uspostavlja vezu kontaktno ili beskontaktno. Ukoliko želite da uvedete u IT kompaniju i sistem kontrole pristupa, ID kartice sa RFID tehnologijom su idealno rešenje. Ova tehnologija obezbeđuje apsolutnu sigurnost podataka koji su na njoj uskladišteni.

Rad na daljinu

Poseban izazov predstavlja evidencija radnog vremena kada neki od vaših programera, ili svi, rade od kuće. Za IT industriju nije bitno gde se nalazite. Dovoljno je da imate kompjuter ili lap-top i internet konekciju. Zbog toga je veoma praktično i isplativo da svojim zaposlenima omogućite da rade iz udobnosti svoga doma. Na ovaj način smanjujete troškove zakupa prostora koji vam jednostavno nije neophodan, a vašim zaposlenima izlazite u susret time što ne moraju da gube vreme svakodnevnim dolaskom na posao. Ovo je naročito bitno za zaposlene koji žive daleko od radnog mesta. Ovo vreme koje bi proveli u putu mogu produktivnije da iskoriste i možda završe neke projekte brže nego inače.

Ovo je posebno značajno u današnje vreme pandemije, kada je većina ljudi poslata da radi od kuće. Glavni izazov sa kojim se sreću  poslodavci  je kako evidentirati radne sate koje su zaposleni proveli u radu. Mogućnosti zloupotrebe radnog vremena od strane zaposlenih prilikom rada od kuće su mnogobrojne, pa je važno te zloupotrebe svesti na minimum.

Sistem mobilnog praćenja prisustva

Jedno od rešenja bilo bi uvođenje sistema za evidenciju radnog vremena u vašoj IT kompaniji, koji će moći da isprati trend rada na daljinu i ponudi opciju za praćenje radnih sati vaših zaposlenih. Ovo je moguće kroz sistem mobilnog praćenja prisustva zaposlenih. Ovaj sistem funkcioniše putem mobilne aplikacije kroz koju vaši zaposleni loguju svoje prisustvo na poslu. Ono što je zgodno je imati mogućnost korišćenja ove aplikacije i na drugim uređajima, kao što su tablet i lap-top. Ovako dajete više mogućnosti zaposlenima, pa neka oni odluče koja im je najzgodnija i najlakša opcija za upotrebu.

Sistem mobilnog praćenja prisustva je opremljen i GPS praćenjem. Kako danas svaki mobilni uređaj ima u sebi i lokator, lako je povezati se sa istim i videti gde se vaš zaposleni nalazi za vreme radnog vremena. Na taj način jednostavno možete da ispratite da li je tamo gde treba da bude kako bi efikasno obavljao posao. Ne brinite, ova vrsta praćenja zaposlenih je kako legalna, tako i legitimna, pa nećete imati nikakvih problema po tom pitanju.

Povezanost sa drugim sistemima

Na kraju, svi sistemi za evidenciju prisustva i radnog vremena zaposlenih su povezani sa sistemom za obračunavanje zarada na osnovu radnih sati provedenih u poslu, pa ne morate da brinete o obračunu zarada i o tome ko će zarade da obračunava kao i da li će doći do neke greške, jer je proces u celosti automatizovan. Ovo vođenje vaše IT kompanije značajno olakšava, štedi vam vreme i novac i oslobađa vreme zaposlenom koji bi se bavio obračunom zarada, da radi nešto konstruktivnije i produktivnije za firmu.

It sektor u svim zemljama sveta napreduje i razvija se velikom brzinom. Ukoliko želite da budete konkurentni i imate moderan i dobro organizovan sistem poslovanja, kao i da sebi i vašim zaposlenima omogućite što prijatniju radnu atmosferu, sistem za evidenciju radnog vremena je nešto što vam je apsolutno neophodno potrebno za dalji razvoj i vođenje kompanije u IT svetu.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *