fbpx
zasto je vazan sistem za kontrolu pristupa

Sistem za kontrolu pristupa je specijalno dizajniran sistem koji služi da kontroliše, prati i ograniči kretanje u određenom objektu. Gotovo svaki vlasnik veće kompanije može potvrditi da je svaka vrsta sigurnosne pomoći neprocenjiva, a posebno ako je u pitanju tehnički sistem sigurnosti. Zato bezbednost vaše firme ili objekta morate da poverite najpouzdanijem sistemu, a to je svakako sistem za kontrolu pristupa, koji predstavlja jedan od najmodernijih vidova tehničke zaštite.

Ako ste kompanija koja brzo raste, selite se u novu kancelariju ili jednostavno želite da nadogradite svoj postojeći sistem, nabavka novog sistema kontrole pristupa za vašu firmu je mnogo komplikovaniji proces nego što na prvi pogled izgleda. Ono što na početku izgleda kao jednostavan zadatak, može prerasti u ogroman projekat. Šta ako vaši novi zaposleni ne mogu da uđu? Šta ako nove brave ne rade pravilno? Da biste izbegli ove vrste problema, upoznaćemo vas sa najvažnijim osobinama ovih sistema i predložiti nekoliko jednostavnih koraka koje bi trebalo da preduzmete pre nego što se odlučite za novi sistem za kontrolu pristupa.

Sistemi za kontrolu pristupa garantuju sigurnost osetljivih podataka i informacija

Da li vaša kompanija čuva finansijske informacije svojih kupaca? Da li usluge ili proizvodi koje pružate svojim klijentima zahtevaju dodatni sloj sigurnosti? Ili možda u svojoj kancelariji imate stotine laptopa i hteli biste da imate dodatnu zaštitu? Sa sistemom za kontrolu pristupa, dvofaktorska autentifikacija može se koristiti za dodavanje dodatnog sloja sigurnosti, a dolazi u mnogo različitih oblika. Od vlasnika ključeva može se tražiti da koristi svoju karticu, ali i nešto što mogu da znaju, kao što je pin kod. Takođe, to može biti kartica sa ključevima u kombinaciji sa otiskom prsta. Ovo sprečava uljeze da ukradu nečiju ključ karticu i tako dobiju pristup nedozvoljenim prostorijama.

Obezbedite više lokacija istovremeno

Da li vaša organizacija poseduje više objekata na nekoliko različitih lokacija? Da li imate zaposlene koji često putuju na različite lokacije? Ako je to slučaj, sigurno je da im pristup svim tim različitim mestima nije jednostavan proces, ukoliko ne postoji sistem za kontrolu pristupa. Verovatno ih treba dodati u nekoliko različitih sistema za kontrolu pristupa ili im se mora dati fizički ključ. Sistemi za kontrolu pristupa su idealno rešenje i za ovakve situacije, jer omogućavaju kompanijama da konsoliduju sigurnost u celoj kompaniji i održavaju jedan isti sistem na više lokacija.

Upoznajte se sa osobinama sistema za kontrolu pristupa

Ljudi koji ne znaju mnogo o sistemima za kontrolu pristupa mogu smatrati da se sistem sastoji samo od kartice i čitača kartica koji je montiran na zidu pored vrata. Međutim, postoji još mnogo važnih delova iza kulisa, koji svi zajedno rade na tome da omoguće bezbedan pristup ovlašćenom licu. Kako biste izabrali najbolje rešenje za svoj sistem kontrole pristupa i bili sigurni da ste ga implementirali na najbolji mogući način, morate biti poprilično upoznati sa načinom funkcionisanja sistema za kontrolu pristupa i poznavati termine koji su potrebni za efikasnu komunikaciju sa dobavljačima.

Procenite vaš radni prostor

Ono što najčešće određuje vrstu brave koju možete instalirati je koju vrstu vrata posedujete, tačnije, da li su vaša vrata od drveta, metala ili stakla? Nakog toga bi trebalo uzeti u obzir i konkretne planove, tj. sa koliko vrata biste želeli sistem za kontrolu pristupa upravlja? S tim u vezi, slede i pitanja poput – da li su vam zaista potrebna i zadnja vrata u sistemu ili se ta vrata i ne koriste toliko često? Takođe, obratite pažnju na udaljenost i mesto gde se žica može kretati. Ako postoje različiti spratovi u vašoj firmi, možda biste želeli da povežete oba sprate sa žicama da biste uštedeli na troškovima instalacije. U suprotnom ćete možda morati da instalirate dva odvojena sistema za kontrolu pristupa.

Poverite posao profesionalcima

Na kraju, treba misliti i o ljudima koji će vam pomoći u ovom poslu. Da li poznajete pouzdanog profesionalca koji ugrađuje vrata? U ovakvim situacijama ne treba eksperimentisati i pokušavati da nabavite sve od jednog prodavca. Ono što je još važnije od toga je ko će instalirati i održavati vaš sistem za kontrolu pristupa? U najvećem broju kompanija, ovo je ista osoba koja upravlja svim serverima i računarima – najverovatnije IT menadžer. Imajte na umu da i menadžer kancelarije može imati tu tehničku ulogu u manjim kompanijama. Međutim, najbolje rešenje je da osoba koja svakodnevno upravlja vašim sistemom za kontrolu pirstupa ne bude ista osoba koja postavlja celokupnu informatičku infrastrukturu.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *