fbpx
uspešan loyalty program za vaš restoran

Prednosti loyalty programa su već poznate, a ovi programi daju odlične rezultate u svim industrijama. Takav je slučaj i sa restoranima. Pravilno osmišljen loyalty program može znatno da unapredi Vaše poslovanje, privuče nove mušterije i pomogne Vam da zadržite postojeće.

Kao i za druga poslovanja, stalne mušterije su najvažnija karika za pravilno vođenje poslovanja i dugoročni uspeh. Bez baze lojalnih gostiju, koji vole Vašu hranu, preporučuju Vas prijateljima i redovno dolaze kod Vas na klopu, teško da će Vaš restoran uspeti da se izbori sa konkurencijom.

Prema sprovedenim istraživanjima, čak 80% budućih prihoda, dolazi od 20% trenutnih mušterija. Koji je najbolji način da svoje goste pretvorite u stalne goste?

Na prvom mestu, svakako hrana. Ukoliko hrana nije na zadovoljavajućem nivou, jasno je da ne možete da očekujete preveliki uspeh. Ali ukoliko su Vam sve kockice složene u vidu kvalitetne hrane, prijatnog ambijenta i profesionalnog osoblja, još Vam jedino nedostaje loyalty program, koji će staviti tačku na I, i učiniti da se Vaši gosti zadovoljno vraćaju baš kod Vas. U nastavku teksta videćemo kojih je to 5 koraka potrebno proći do uspešnog loyalty programa.

Nagradite svoje goste prilikom svake posete

Anketa pokazuje da bi se čak 68% gostiju restorana radije vratilo u restoran u kome su član loyalty programa. Dakle, ukoliko mušterija ima izbor između dva restorana, jednog u kome je loyalty član i drugog u kome to nije, veće su šanse da će otići na ručak u onaj čijem loyalty programu pripada.

U tom smislu, važno je da svojim članovima dajete podsticaj da se vraćaju i što češće jedu kod Vas. Podsticaj je najlakše dati kroz skupljanje poena i bodova prilikom svake posete. Ove poene Vaše mušterije kasnije mogu iskoristiti da dobiju neki popust, gratis obrok ili dezert, ili nešto drugo, u duhu Vašeg restorana, što bi se Vašim gostima dopalo.

Bez obzira na to šta naruče, dajte poene. Čak i ako popiju samo kafu. Osmislite i sitne nagrade, poput besplatne čaše soka. Ipak, napravite balans. Ne treba preterivati ni u nagradama, ali ne treba ni da se osećaju kao da nikada ništa ne dobijaju.

Pojednostavite svoj loyalty program

Kada sednete da osmislite program lojalnosti za svoj restoran, fokusirajte se na to da bude što jednostavniji. Nema potrebe da previše komplikujete i uvodite neka silna pravila. Veće su šanse da ćete imati stalne mušterije ukoliko im je jasno kako loyalty program funkcioniše i šta je potrebno da urade da bi dobili određenu poogodnost.

Jasno definišite koje su to nagrade koje nudite. Odlučite se za broj poena koji je potreban da se one dostignu. Definišite kako se sve osvajaju poeni, kao i koliko šta donosi poena.

Ponudite gift kartice kao jednu od nagrada

Svi vole poklone, pa i Vaše mušterije. Čak 53% ispitanika je odgovorilo kako im je jako važno da postoji i neka vrsta gift programa i mogućnosti da se “zaradi” gift kartica. Možete da iskoristite ovu statitiku tako što ćete uvesti gift kartice kao jednu od nagrada. Recimo na određeni broj poena, poklonite Vašem loyalty članu poklon karticu koju može da iskoristi kako god želi.

Poklon kartica je odlična kao znak pažnje, a uz to je i veoma praktična. Ne morate da razmišljate šta da poklonite i kako da nagradite svog stalnog gosta. Jednostavno mu poklonite gift karticu na određeni iznos.

Gift kartica ne mora čak ni da bude personalizovana. Može biti na donosioca, pa ukoliko je Vaša mušterija pokloni prijatelju, dobijate i potencijalnog novog stalnog gosta.

Personalizujte nagrade

Iako su gift kartice i popusti sjajni za razvoj poslovanja, razmislite i o tome da gostima Vašeg restorana poklonite nešto što će se odnositi lično na njih. Ukoliko nemate ideju kako biste mogli svoj loyalty program da učinite ličnijim, razmislite u pravcu besplatnog obroka u Vašem restoranu na rođendan Vaše stalne mušterije. Neka se slavljenik oseća zaista privilegovano i posebno na svoj srećan dan.

Neka konobari aktivno rade na reklamiranju loyalty programa

Na kraju, ne zaboravite da obučite osoblje, posebno konobare, kako da na pravi način predstave loyalty program gostima, a da opet ne zvuče nametljivo i dosadno. Pored toga, važno je da Vaši zaposleni budu upućeni u sve detalje programa kako bi znali da odgovore na pitanja koja će im mušterije sigurno postavljati. Ovim putem nenametljivo reklamirate pogodnosti programa i obaveštavate svoje goste da postoji.

Nakon što osmislite pravila programa, način sticanja poena i nagrada, postavite sve tehničke detalje i osmislite kako ćete najbolje da reklamirate svoj program lojalnosti, spremni ste da izađete pred svoje goste i krenete put uspeha.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *