- фебруар 28, 2021
- |PVC kartice, Vizit kartice
- | 4.578
- 0
Vizit kartice su bile i ostale sjajno sredstvo za prenos kontakt podataka, marketing i brendiranje. Ako ste odlučili da počnete sa štampanjem vizit kartica za svoj biznis, verovatno se pitate na koji način da ih dizajnirate tako da ostave najjači utisak na potencijalne klijente. Pogledajmo ovih 8 jednostavnih koraka koji Vam u tome mogu pomoći.
Prvi korak – Kreirajte logo i odlučite se za boje poslovanja
Ukoliko još uvek niste dizajnirali logo, pravi trenutak je da to uradite. Logo uz odabir boja poslovanja su dve najvažnije stavke za svako brendiranje. Zato smo i stavili na prvo mesto odabir boja, koje će biti u skladu sa Vašim poslovanjem, i izradu loga, koji bi takođe trebalo da prati postavljene boje. Logo i boje nisu presudne samo za izradu vizit kartica već i za sve ostale dizajnerske elemente, pa je važno da budete zadovoljni izborom ova dva bitna sastojka Vašeg brenda.
Drugi korak – Šta želite da iskomunicirate kroz vizit karticu?
Pored toga što prenosi kontakt podatke, vizitka ostavlja i dublji utisak na osobu kojoj se uručuje. Zato je važno da pre izrade, razmislite o tome kakvu poruku želite da prenesete kroz svoje kartice. Ovo se ne radi samo kroz tekst, već velikim delom i kroz dizajn.
Dakle, glavno pitanje je ko ste Vi kao brend? Šta Vaš brend predstavlja? Da biste došli do odgovora na to, možete postaviti sebi neka sporedna pitanja koja će Vas usmeriti u pravom smeru:
- koja je Vaša misija (zašto radite to što radite)
- koje su Vaše vrednosti i principi
- kakve su osobine Vašeg brenda? Zamislite da je u pitanju čovek i opišite ga
- po čemu ste drugačiji od konkurenata
Nakon što odgovorite na ovih nekoliko pitanja i upoznate se sa svojim brendom, vreme je da se pređe na tehnički deo izrade vizit kartica.
Treći korak – Izaberite oblik
U skladu sa odgovorima na pitanja iz prethodnog koraka i industrijom u kojoj se nalazite, možete da odaberete oblik kartice koji će Vas najbolje opisivati. Vizit kartice ne moraju uvek biti istog oblika. Većina je izrađena u standardnom obliku kreditne kartice, međutim postoje i drugi oblici koje možete da iskoristite kako biste se istakli u odnosu na konkurenciju i ostavili bolji utisak na potencijalne klijente i poslovne saradnike. Recimo, ukoliko ste automehaničar, zašto Vaša vizitka ne bi bila u obliku automobila? Na ovaj način jasno se brendirate i odmah stavljate do znanja čime se bavite.
Četvrti korak – Izaberite dimenzije
Kao i kada je u pitanju oblik, veličina vizit kartice isto može biti standardna, veličine kreditne kartice, ili može biti nekih drugih dimenzija. Standardna veličina kartica u Evropi je 85 * 55 mm. Prednost ove veličine je što lako staje u svaki novčanik, ali ukoliko želite da se istaknete, razmislite o izrade mini vizit kartica, koje čak mogu biti i privezak za ključeve ili nekih jako velikih kartica, koje će svakako lako da upadnu u oči, ali koje su isto tako i vrlo nepraktične i teške za nošenje.
Peti korak – Dizajn
Nakon što ste se oredelili za veličinu i oblik kartice, vreme je da se dodaju osnovni elementi – tekst i logo. Prvo postavite logo, tako da bude upadljiv i da zauzima centralno mesto na kartici. Ne zaboravite da imate dve strane kartice na raspolaganju. Jedna od najkorišćenijih strategija je da jednu stranu u potpunosti prepustite logu kompanije, a da na drugu stavite tekst, odnosno kontakt podatke poslovanja. Ukoliko želite, možete staviti logo i na drugu stranu, samo manji, recimo iznad kontakt informacija. Kartica može da Vam bude minimalistička, samo sa osnovnim informacijama, a možete i da iskoristite taj prazan prostor da na kreativan način prenesete poruku svog poslovanja iz drugog koraka. I jedan i drugi pristup imaju svoje prednosti, pitanje je samo šta Vama više odgovara.
Šesti korak – Tekst
Šta će da piše na kartici zavisi isključivo od Vas i potreba Vašeg poslovanja. Ipak, u nastavku ćemo navesti neke standardne kontakt informacije koje se mogu naći na svakoj kartici:
- Vaše ime
- ime Vaše kompanije
- Vaša pozicija u firmi
- kontakt telefon
- email adresa
- web sajt adresa
- adresa ka Vašim profilima na društvenim mrežama
- adresa kancelarije
- QR kod
- slogan Vaše firme
Sedmi korak – Izaberite tipografiju
Nakon što ste odlučili šta će od teksta da piše na kartici, vreme je da odlučite kako će taj tekst da izgleda. Ovde na scenu stupa tipografija. Tri osnovna elementa o kojima morate da razmislite su veličina slova, njihov font i boja.
Veličinu možete da menjate u zavisnosti od važnosti teksta. Recimo osnovni kontakt podaci mogu biti sitniji u odnosu na Vaše ime ili ime Vaše kompanije. Ipak, neki minimum za veličinu slova je 11 pixela, kako bi tekst bio lak za čitanje.
Što se tiče fonta, osnovno što treba da zapamtite je da izaberete onaj font koji najviše ide uz brend i poruku koju želite da prenesete. Istražite kakvih sve fontova ima, sigurni smo da će Vam se neki dopasti i da će se savršeno uklopiti uz identitet poslovanja.
Boju ste već izabrali kada ste birali boje poslovanja, pa Vam je u tom smislu posao olakšan. Ipak, obratite pažnju da se boja slova uklopa u boju pozadine, kao i da ne otežava čitanje. Eksperimentišite malo sa kontrastima dok ne dobijete savršenu kombinaciju.
Osmi korak – Završni detalji
Na kraju Vam ostaje još jedino da razmislite o tome da li želite embosirane elemente ili neku drugu vrstu završnice na kartici. Nakon što ste i o tome doneli odluku, proverite još jednom da li je sve onako kako ste zamislili: kakva je hijerarhija elemenata, šta se najviše ističe, da li ste uneli sve potrebne kontakt podatke, da li je tekst čitljiv, da li je kartica zatrpana informacijama ili dizajnerskim elementima i tome slično. Nakon što se uverite da je sve savršeno, Vaše vizit kartice možete da odštampate i ponosno podelite potencijalnim klijentima i poslovnim saradnicima.