loyalty program za prodavce sportske opreme

Ono što smo verovatno svi doživeli je taj kreni-stani momenat kada je fitnes u pitanju. Uglavnom su teretane pune u januaru, nakon novogodišnjih odluka o promeni načina života i zdravlja, dok se već početkom februara broj ljudi na treninzima drastično smanjuje. Samim tim i potreba za sportskom opremom opada, a vama su prihodi sve manji. Ipak, ono što je dobro je to da ovih pođi stani momenata ima stalno, pa je i industrija za prodaju sportske opreme jedna od najjačih u svetu.

Potreba za zdravim životom, balansiranom ishranom kao i fizičkom aktivnošću će uvek biti prisutna, pa će uvek biti i posla. Ono što je druga strana medalje jedne tako dominantne i jake industrije koja pravi stotine milijardi dolara godišnje je jezivo jaka konkurencija. Osnovno pitanje koje se nameće jeste upravo kako se izboriti sa ovako jakom konkurencijom i uzeti poneko parče kolača za sebe.

Fokusirajte se na svoje kupce

Smer razmišljanja u ovoj industriji, je kako da ostanete uz svoju mušteriju i nakon toga što ste mu prodali nešto iz svog asortimana, odnosno kako da zadržite svoje kupce i pružite im više od prodaje sportske opreme i garderobe.

Znamo koliko je teško biti disciplinovan i istrajati u postavljenim fitnes ciljevima. Upravo iz tog razloga ono što možete da uradite je da postanete neka vrsta tihog partnera ili čak motivacionog trenera svom kupcu i pomognete mu u ostvarenju postavljenih ciljeva. Ovo možete da uradite na nekoliko načina, a prvi korak bi bio izrada loyalty programa.

Privucite kupce loyalty programom

Najbrži način da dođete do novog člana loyalty programa za vašu prodavnicu sportske opreme je da im ponudite neku pogodnost za učlanjenje. Ono što prvo pada na pamet jeste popust u određenom procentu na asortiman vaše sportske opreme, samo zato što su postali vaš član. Ovakvu ponudu niko nema razloga da odbije, a vi dobijate novog člana sa kojim možete da ostvarite dugoročnu saradnju.

Pored popusta, možete da ponudite i edukativni materijal za učlanjenje u vaš loyalty program. Recimo e-book o zdravoj ishrani ili o različitim oblicima treninga i vežbi, koliko bi trebalo da treniraju na nedeljnom i dnevnom nivou, koliko da odmaraju mišiće, kako da izbegnu povrede itd.

Da bi vaš loyalty program bio uspešan potrebno je da ga osmislite na pravi način, kako bi kupci koji su se odlučili za vas ostali u programu u budućnosti. To znači da treba napraviti jasan plan nagrada i pogodnosti koje dobijaju kao članovi vašeg brenda, za šta sve dobijaju loyalty poene i kako mogu da ih koriste.

Nagradite ih za svaki trening

Kako biste zaista postali tihi partner i motivacija vašim kupcima u ostvarenju fitnes ciljeva, razmislite o različitim načinima bodovanja. Umesto da dajete bodove samo kada član vašeg programa nešto kupi, ponudite mu određeni broj bodova za svaki odrađeni trening. Na primer, sklopite ugovor sa teretanom u koju bi vaši kupci mogli da idu. Svaki put kada vaš kupac dođe na trening i provuče karticu vi  ćete ga nagraditi određenim brojem bodova. 

Na ovaj način, vlasnik teretane dobija nove korisnike, a vaš kupac loyalty bodove i popuste. Ovako kreirate jedan poseban odnos koji će se u budućnosti višestruko isplatiti. Ovaj kupac je neko ko će se najverovatnije uvek vraćati upravo kod vas, jer ima direktne benefite od toga. Pored toga, ima podršku i oslonac za ono što pokušava da postigne u životu, pa će vas rado preporučiti prijateljima.

Što više preporuka, to više korisnika

Kako biste razvili poslovanje i došli do novih kupaca, nagradite svoje članove za svaku preporuku vaše radnje svojim prijateljima. Na ovaj način motivišete ih ne samo da treniraju i napreduju već i da vas preporučuju dalje. Zajednica kupaca se na ovaj način povećava, pa je upravo zato važno graditi i raditi na dubljim vezama sa članovima. Ove veze će na duge staze donositi kako još novca tako i nove kupce.

Loyalty program za timove?

Pored izrade loyalty programa za pojedince, razmislite i o tome da dizajnirate poseban loyalty program za sportske timove. Ovakav program bi svakako morao da bude dizajniran drugačije od običnog programa za pojedince, ali zato će i benefiti za vaše poslovanje biti značajno veći. Jaki savezi sa sportskim klubovima i udruženjima, pored dodatnog izvora prihoda je i sjajna reklama za vaš brend.

Osmislite zanimljive loyalty kartice

Loyalty program može biti sjajan izvor reklame za vaš brend. Svaki put kada neko izvadi vašu loyalty karticu da je nekome pokaže, vi dobijate zapravo besplatnu reklamu i marketing. Zbog toga je važno da se ozbiljnije pozabavite dizajnom i kvalitetom svoje loyalty kartice. Kako bi kupac vašu karticu mogao da očitava i da mu se obračunavaju osvojeni poeni, loyalty kartica mora biti plastična. Važno je da kartica bude jasno brendirana, da ima vaš logo kao i da bude u bojama vašeg poslovanja.

Možete imati više različitih loyalty kartica u zavisnosti od njihove namene. Recimo, ukoliko ste sklopili poslovni odnos sa teretanom u koju će vaši kupci ići na treninge, kreirajte loyalty kartice koje će oslikavati kako vaš brend tako i teretanu sa kojom ste povezani. Takođe, možete imati i loyalty kartice posebno dizajnirane za sportske klubove sa kojima sarađujete i imate poslovni odnos. Mogućnosti su zaista bezbrojne, a na vama je da proberete ono što vašem brendu najviše odgovara, kreirate loyalty program u skladu sa tim i podignete svoje poslovanje na viši nivo.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *