uvek ispred konkurencije uz članske kartice

Konkurencija je nešto sa čime se svako poslovanje suočava I nosi na različite načine. U kojoj god industriji da se nalazite, jedno je sigurno – imate konkurenciju. Ono što će vas možda iznenaditi je to da je postojanje konkurencije zapravo dobra vest. Kada kažemo da je konkurencija dobra, mislimo prvenstveno na onu zdravu konkurenciju, koja vodi do progresa I napredka same industrije, kao I razvoja poslovanja I pružanja što bolje usluge za mušterije. Ako želite da počnete neki posao I vidite da konkurencije nema, to je zapravo jako dobar znak da se odatle sklonite. Tamo gde nema ponude nema ni potražnje, tako da iako nemate konkurenciju, teško da ćete bilo šta uspeti da zaradite.

Dakle, konkurencija je dobra kako za vas tako I za mušterije. Konkurentno tržište će vas I vaše poslovanje terati na kreativnost I na kvalitetno obavljanje poslovanja. Ono što je glavno pitanje je kako najbolje igrati igru, opstati, izboriti se na tržištu I zaraditi. Ovo je ozbiljno pitanje i zahteva ozbiljnu analizu koja obuhvata različite oblasti na koje se mora fokusirati kako bi se dao jedan sveobuhvatan I iscrpan odgovor. Ipak, ono što je jedna od proverenih strategija za uspeh na tržištu je kreiranje članskog programa za vaš brend.

Da li su vam potrebne članske kartice?

Bez obzira na to čime se bavite, jedno je sigurno – potreban vam je članski program za vaše poslovanje. Ono na šta biste trebali da se fokusirate prilikom kreiranja svog biznisa je kvalitet korisnika vaših usluga a ne kvantitet, odnosno na dugoročni plan I ciljeve, a ne na preživljavanje od danas do sutra.

Recimo da u jednom danu uslužite 20 mušterija, međutim oni ne budu zadovoljni vašom uslugom, odu I više se nikada ne vrate. Pored toga, još opasnije je to da će ako ih neko pita za vas najverovatnije reći kako nisu bili zadovoljni I kako vas ne bi preporučili. Na ovaj način ne samo da ste izgubili tih 20 mušterija, već I sve ostale potencijalne mušterije koje su sa njima pričale.

A sada zamislite da tog dana imate samo jednu mušteriju, ali mušteriju koja je zadovoljna. Ova mušterija će se sigurno opet vratiti kod vas I svima će vas preporučiti. To je prava biznis strategija, na koju bi trebalo da se usredsredite. Na ovaj način stvarate efekat grudve koja se kotrlja niz planinu prekrivenu snegom. Iako je na početku bila sasvim mala, ona sada postaje sve veća I veća. Od jedne zadovoljne mušterije dobili ste ih mnogo više. Kako doći do takvih mušterija?

Članski program za vaš brend

Ono što bi trebalo da bude fokus pre nego što se uopšte I pomisli na dalje korake je da se uverite da pružate jednu zaista kvalitetnu uslugu kao I da imate konkurentne cene. Nakon toga, sledeći korak bi bio da nađete način da mušterije I zadržite. To možete postići vrlo jednostavno – izdavanjem članskih kartica za vaš brend.

Članski program funkcioniše tako što svojim korisnicima izdajete članske kartice, kojima oni postaju I zvanično vaše mušterije, koje putem te članske kartice dobijaju određene povlastice, benefite, nagrade, popuste itd. Članski program možete da osmislite kako god želite, ali ono što je uvek prvi korak je da istražite svoju konkurenciju.

Pogledajte šta rade “veliki igrači” na tržištu. Kakav je njihov članski program? Da li ga uopšte imaju? Ako ga imaju kako je osmišljen? Šta nude svojim korisnicima? Nakon toga pogledajte šta rade manji konkurenti. Da li negde greše? Ako greše, u čemu greše? Kako vi možete da izbegnete njihove greške?

Ono što je dobro I što je velika prednost članskih kartica je to što ga ne koriste svi. Velike su šanse da ćete nakon što istražite svoje tržište primetiti da većina konkurenata nema zapravo nikakav članski program. Ne izdaju članske kartice, nemaju gift program, nemaju loyalty program. Onog trenutka kada odlučite da su članske kartice neophodne vašem poslovanju, vi ste već otišli ispred svih onih koji takav program nemaju.

Prednosti u odnosu na konkurenciju

Postoje brojne prednosti izdavanja članskih kartica, a mi ćemo ovde navesti samo neke. Ono što je sigurno je da ćete se jasno odvojiti od svih konkurenata koji nemaju članski program, ali I od onih koji ga imaju, ali koji nije osmišljen na pravi način.

Dodatni marketing

Ono što vam izdavanje članskih kartica obezbeđuje je još jedan vid marketinga I reklame. Kroz različite mogućnosti personalizacije kartica, vrlo jednostavno možete brendirati svoje poslovanje I istaći se na tržištu u odnosu na konkurenciju. Korisnik vaših usluga sa članskom karticom u novčaniku, može biti neiscrpan izvor reklame, koju ne plaćate, a preporuka je uvek bila I biće najbolja I najsigurnija reklama koju možete da dobijete.

Zajednica lojalnih korisnika

Korisnik koji ima vašu člansku karticu, putem koje recimo skuplja određene bodove, uvek će radije svoj novac potrošiti kod vas nego kod nekog drugog. Članske kartice stvaraju osećaj pripadnosti vašem brendu, a pored toga daju I opipljive benefite. Na ovaj način stvarate krug korisnika koji su lojalni vašem brendu.

Prvi korak ka drugim programima

Članski program, odnosno izdavanje članskih kartica je samo prvi korak u kreiranju vaše uspešne marketing strategije I širenju poslovanja. Članske kartice vam omogućavaju dalju implementaciju loyalty I gift programa. Nema potrebe da stanete samo na članskom programu. Uvedite različite pogodnosti I nagrade, pokažite svojim korisnicima da vam je stalo do njih. Što više dajete, više će vam se I vraćati. Ovo je naročito tačno u biznisu. Nagradite svoje lojalne korisnike popustima, benefitima druge vrste prilagođenim industriji u kojoj se nalazite. Budite originalni. Posmatrajte šta rade drugi, ali nemojte samo slepo kopirati. Dajte neki svoj pečat. Budite jedinstveni I razlika će se osetiti.

Da sumiramo, članske kartice su postale neizostavni deo poslovanja. Ako ih još uvek niste uveli, vreme je da to uradite, odnosno nikada nije suviše rano da počnete. Bez obzira na to koliko ste velika ili mala firma, što pre počnete sa članskim programom, brže ćete da napredujete I da postavite jake temelje za dalji rast I razvoj.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *