Članske kartice - nov način za povećanje prihoda

Članske kartice su, u stvari, plastične kartice koje su dizajnirane i brendirane za određenu firmu i one uglavnom predstavljaju korisnikovo učešće u loyalty programu te firme. Na modernom globalnom tržištu koje je izuzetno surovo, lojalnost svakog kupca se mora zaraditi, a tu na scenu stupaju članske kartice.

Uz toliko mnogo izbora i bombardovanja reklamama sa svih strana i sa različitih vrsta medija, od fejsbuka, preko tvitera, do televizije, postaje sve teže i teže pridobiti, a onda i zadržati, svakog kupca. To je upravo i jedan od glavnih razloga zašto velike, uspešne kompanije koriste članske kartice kao jedan od nezaobilaznih komponenata u svojim marketinškim strategijama.

Ovo je do skoro bio trik za koji su ljudi znali da je pouzdan, ali je dugo bio relativno skup i van domašaja malim i srednjim preduzećima upravo zbog te finansijske strane. Međutim, zahvaljujući napretku tehnologije u poslednjih nekoliko godina, ovaj „marketinški trik“ sada koristi sve više kompanija, pretvarajući tako svoje potrošače u svojevrsnu zajednicu vernih pratilaca koji ne samo što često troše svoj novac kod njih, već pomažu i u promovisanju tog brenda.

Ojačavanje imidža

Imidž vaše kompanije je neverovatno značajan u svakom aspektu poslovanja. Vaš brend je ono što vas predstavlja na tržištu i ono kako vas potrošači prepoznaju na tržištu. Takođe, vaš brend je vrlo važan razlog da se potrošaći iznova vraćaju vašoj kompaniji. Potrošači danas žele da budu deo nečega, a vaš brend na taj način može postati deo njihovog identiteta. Da bi vaši potrošači osećali vašu kompaniju kao deo svog identiteta, morate se potruditi da oni osete da pripadaju nečemu što je veliko i prestižno, ali i da ih cenite ne samo kao kupce, već i kao individue.

Elegantnim dizajnom i specijalno brendiranim izgledom, vašim potrošačima možete dati i fizički podsetnik na proizvode ili usluge vaše kompanije i na to kako se osećaju kao deo vašeg brenda. Kada izvade vašu karticu na kasi, oni se moraju osećati važnim i cenjenim i to je, ukratko, ono što jedan brend čini uspešnim u današnje vreme.

Podsticanje ponovnih poseta

Fizičkim prisustvom u novčanicima vaših mušterija, vi dobijate reklamu koja se konstantno „emituje“. Za razliku od bezličnih TV reklama koje se obraćaju najširem sloju ljudi, ova vrsta reklame je jedinstvena. Svaki put kada ugledaju vašu člansku karticu kada posežu za svojom platnom karticom oni se podsećaju na vaš brend, a istovremeno i podstičuna razmišljanje o mogućim pogodnostima koje članstvo u vašem loyalty programu pruža.

Ono što je još važnije, kada članska kartica istekne, potrošači će želeti da je obnove i time nastave da učestvuju u vašem loyalty programu upravo zbog toga što su se konstantno podsećali na njegovu vrednost. Sa druge strane, vrednost vaše kompanije može oslikavati i vrsta kartice koju koristite, tako da je preporučljivo i da ne štedite na kvalitetu same kartice. Visoko-kvalitetna plastična kartica će uvek biti dobar izbor, jer će predstavljati vaš brend respektabilnim.

Za neke ljude, pak, članska kartica predstavlja i statusni simbol kojim se ponose. Međutim, papirna kartica verovatno neće imati ovakav utisak za članove, tako da je najbolje izbegavati ovaj tip kartica ukoliko želite da ostvarite najbolji učinak.

Potencijal za veliko uvećanje profita

Po najnovijim istraživanjima, 20% potrošača u programima sa članskim karticama mogu povećati broj poseta za čak 20%. Kako će se ovo odraziti na vašu investiciju? Dovoljno je samo da izračunate prosečan trošak po jednoj poseti, i možete lako videti posledice. Ako uzmemo u obzir finansijsku pristupačnost članskih kartica u današnje vreme, očigledno je da postoji ogroman potencijal za uvećanje profita samo na osnovu ove vrste programa.

Mogućnosti različitih benefita i privilegija

Članska kartica, a naročito kartica sa fotografijom, može poslužiti i kao oblik idetifikacije, i stoga se može koristiti u ostvarivanju različitih benefita, pristup određenim manifestacijama i sl. A proizvodnja ove vrste kartica uopšte nije komplikovan proces kao što izgleda.

Članska kartica se može koristiti i kao sredstvo kojim se dobija prostup benefitima ili privilegijama ne samo u vašoj kompaniji, nego i kod vaših partnera. Na ovaj način, vaši partneri će izuzetno ceniti jednostavnost koju članske kartice pružaju u ovakvim tipovima transakcija.

Prikupljanje podataka

Kada koristite članske kartice sa magnetnom trakom ili bar kodom, možete skupljati podatke svaki put kada vaš član iskoristi karticu. Na ovaj način možete pratiti aktivnost vaših potrošača, njihova interesovanja i potrebe, a to vam, naravno, može omogućiti bolju analizu, veću fleksibilnost i preciznije delovanje na tržištu.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *