fbpx
  • februar 7, 2019
  • | 190
  • 0



Današnji potrošači se mogu pohvaliti širokim izborom potencijalnih mesta za kupovinu – zapravo možda većim neko ikada pre. Intenzivna konkurencija i borba za tržišno učešće jesu stvarnost većine kompanija koje posluju u našem vremenu. Zato i ne čudi činjenica da danas trgovci i proizvođači rade veoma intenzivno na tome da povećaju procenat ponovne kupovine kod već postojećih mušterija. To postižu kreiranjem širokog dijapazona loyalty programa koje nude kupcima. Premda se različiti loyalty programi, zavisno od vrste proizvoda ili usluga koje se nude, mogu integrisati na različite načine njihov krajnji cilj je uvek isti – kroz različite beneficije i povlastice se stiče lojalnost kupaca, čime se na duge staze ujedno uvećava i profitabilnost date kompanije. Loyalty programi šalju jasnu poruku kupcima o tome koliko su dragoceni za vašu kompaniju, stvarajući trajan odnos poverenja između potrošača i proizvođača.

Prikupljanje vrednih informacija

Međutim, ništa manje značajno za kompaniju nije ni tzv. “praćenje kupaca” – još jedna od bitnih beneficija loyalty programa kao marketing strategije. Naime, putem sistema loyalty kartica kompanije su sada u mogućnosti da prate ponašanje i navike u kupovini svojih korisnika, kao i promene u njihovim preferencijama tokom vremena. Ovako sakupljene informacije su od neprocenjive vrednosti. Na osnovu sakupljenih podataka se može kasnije vršiti individualni marketing usmeren prema svakom pojedinačnom kupcu, što može biti od nemerljivog značaja za kompaniju. Informacije o promenama preferencija kupaca tokom vremena su od nemerljivog značaja prilikom predviđanja nadolazećih trendova na tržištu, što nam dalje omogućava da u skladu sa tim preduzmemo odgovarajuće proaktivne mere radi očuvanja našeg tržišnog učešća i konkurentske prednosti. Možete otići i korak dalje i kontaktirati vaše potrošače putem e-maila, sms-a ili telefonom radi obaveštenja o eventualnim rasprodajama, sezonskim popustima, promocijama i sličnim dešavanjima za koje ste procenili da su im potencijalno privlačna. Kupci će ceniti vašu brigu o njihovim potrebama, a mogućnost dodatnog prihoda je vrlo lako uočljiva.

Višestruka isplativost loyalty pograma

Brojne studije su nepobitno pokazale uzajamnu povezanost između programa loyalty kartica, vernih potrošača i godišnjeg povećanja prihoda. Pa se tako procenjuje da dobro osmišljen i implementiran loyalty program u proseku povećava godišnji prihod za 5-10%. Takođe je i dobro poznata činjenica da lojalni potrošači troše i do 20% više novca nego obični potrošači, kao i da kupuju češće. Koliko je to značajno za ukupnu profitabilnost govori činjenica da trošak privlačenja novih kupaca može biti i do pet puta veći od troška zadržavanja postojećih. Odgovor se sam nameće – loyalty programi su apsolutno nezamenjiv aspekt svake uspešne marketing strategije, a oni se, opet, najbolje ostvaruju kroz sistem loyalty kartica.
Nažalost, zabluda koja je i dalje uveliko prisutna u poslovanju mnogih kompanija jeste da su loyalty programi skupi za implementaciju. Međutim, zahvaljujući rapidnom razvoju i širenju novih tehnologija, kao i dostupnosti određenih informacija zahvaljujući internetu, to jednostavno više nije slučaj. Konkretno, štampači za loyalty kartice su danas veoma isplativi i priuštivi skoro svakom biznisu, a umnogome olakšavaju proces implementacije loyalty programa. Dolaze u različitim verzijama i kapacitetima, ali svima je zajedničko brzo i efikasno kreiranje loyalty kartica po želji i preferencijama proizvođača.
Premda komuniciranje loyalty programa kupcima može biti distribuirano preko različitih platformi kao što su e-mail ili namenski kreirane aplikacije, loyalty kartice i dalje predstavljaju najmasovnije sredstvo integrisanja loyalty programa. Neke od njihovih brojnih prednosti su već spomenute u tekstu, kao što su mogućnost evidentiranja svake kupovine i praćenja ponašanja vaših potrošača. Njihova osnovna funkcija jeste svakako da nagrađuju lojalne kupce putem različitih popusta ili individulnih akcija, obračunavaju dodatne poene za kupovinu određenih artikala iz prodajnog asortimana i sl.

Prepoznatljivost na tržištu

Implementacija jedinstvenih, namenski kreiranih loyalty kartica u vaše poslovanje omogućiće bitnu prepoznatljivost vašeg biznisa na tržištu – putem njih ćete moći da istaknete koje su to beneficije koje nudite isključivo vi, po čemu se razlikujete od ostalih konkurenata na tržištu i sl. Najnovija istraživanja u svetu ukazala su na još jednu iznenađujuću prednost koju loyalty kartice imaju za kompanije, pogotovo u odnosu na druga sredstva distribucije loyalty programa. Naime, pokazalo se da kupci znatno preferiraju fizički aspekt koji im nudi posedovanje loyalty kartica. Komuniciranje kupcima putem aplikacija ili e-maila nije naišlo na isti odjek upravo zato što određen broj kupaca pokazuje sklonost za posedovanjem konkretnog objekta kao dokaza lojalnosti. Suvišno je reći da je izgradnja dugotrajnih i bliskih veza sa vašom klijentelom ključ uspeha u današnjem poslovnom okruženju, a loyalty kartice su se svakako pokazale kao izuzetno uspešna marketing strategija čiji se dalji rast očekuje u budućnosti.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *