Prvi korak u osmišljavanju uspešnog loyalty programa je izabrati dobar naziv. Naziv programa treba da probudi radoznalost i da kod kupaca stvori želju za učestvovanjem, ali, isto tako, treba i da bude specifičan i da se razlikuje od mnoštva drugih loyalty programa sa kojima se potrošači susreću na svakom koraku.


Naziv vašeg loyalty programa treba da bude mnogo više od običnog oglasa za popust ili nagradnu igru – on mora da zaintrigira i podstakne potrošače da postanu deo toga što ste osmislili. Najbolji nazivi loyalti programa u svetu imaju izuzetno jedinstvena i inteligentna jezička rešenja koja daju kupcima samo da naslute potencijalne pogodnosti, ali ih ne otkrivaju u potpunosti, što, naravno, čini da potrošači žele da saznaju nešto više o tom programu.

Dublje značenje

Mnogi kupci su cinični prema loyalty programima i misle da su oni samo lukava taktika kompanija koje ih teraju da troše više novca. Složićemo se da su ovde dobrim delom i u pravu, jer je svrha svakog biznisa da se zaradi više novca, međutim, vaš je zadatak da učinite da taj loyalty program bude nešto više od običnog trošenja novca, da ga povežete sa nekim idejama i vrednostima koje bi poslužile tome da ga vaši potrošači povezuju sa njima i time kod njih probudite dozu uzbuđenje i ekskluzivnosti.


Iako se to možda ne vidi na prvi pogled, društvene vrednosti i druge vrste ideja su kupcima veoma važne. Štaviše, čak dve trećina kupaca će radije izabrati da potroši svoj novac na brendove koji imaju neku društvenu ili političku ideju koju promovišu. Zato se potrudite da i vi, takoreći, dobijete deo tog kolača, tako što ćete preuzeti neke društvene vrednosti sa kojima će vas potrošači povezivati.

Nagradite različite aktivnosti potrošača

Jedan od najboljih načina da nagradite lojalnost vaših kupaca je da nagradite i druge njihove aktivnosti pored obične kupovine. Potrošači koji gledaju vaše reklame, koriste vašu aplikaciju za mobilne uređaje, lajkuju i dele vaše objave na društvenim mrežama ili prate vaš blog su odlični znaci koji vam govore da se kupac zanima za vaš brend, te ga zato verovatno i treba nagraditi na neki način. To je ono što čak 75% potrošača koji učestvuju u loyalty programima žele da dobiju.

Ponudite različite nagrade

Drugi način kako, osim običnih popusta, možete da nagradite vaše lojalne kupce je nudeći im najraznovrsnije nagrade. Kupci koji potroše iznad određene svote novca ili skupe dovoljno loyalty poena, mogu, na primer, da dobiju karte za neki događaj ili bioskop, pretplatu na dodatne proizvode ili usluge ili donacije na njihovo ime u humanitarnu organizaciju po njihovom izboru, zašto da ne? Postoji bezbroj interesantnih i maštovitih rešenja.

Dajte vrednost „poenima“

Ako ubeđujete potrošače da treba da se potrude oko vašeg loyalty programa, onda ih, shodno tome, treba i nagraditi i učiniti njihov trud isplativim. Kao što je to slučaj i sa marketinškim akcijama, ukoliko tražite od kupca da troši više novca u vašoj radnji, morate mu zauzvrat ponuditi nešto što poseduje određenu vrednost kako bi njegov trud ili novac bio adekvatno nagrađen. Na primer, ukoliko nudite povraćaj dela novca kao deo vašeg loyalty programa, dajte monetarnu vrednost poenima kako bi kupac mogao lako da vizuelizuje šta može dobiti (ili potrošiti) ako nastavi da kupuje kod vas.

Pružite različite mogućnosti pristupanja vašem loyalty programu

Kada aktivirate vaš loyalty program, potrudite se da u svakoj mogućoj prilici date do znanja vašim potrošačima kako da se priključe vašem loyalty programu i koje sve benefite on donosi. Ako nagrađujete kupce koji kupuju na vašem internet sajtu, pored cene prikažite i broj bodova koje mogu zaraditi kupovinom tog artikla. Sa druge strane, možete uključiti i promociju svog loyalty programa na društvenim mrežama ili uključiti notifikacije na vašem sajtu koje će obaveštavati vaše kupce kada izvrše neku aktivnost koja im donosi poene.

Ostvarujte partnerstva kako biste ponudili još bolje nagrade

Šta može da bude bolje od besplatne nagrade? Jedino dve takve nagrade. Saradnja sa nekom drugom kompanijom u loyalty programu je odličan način da vaš brend prepoznaju novi potencijalni kupci, ali i da učinite nagrade raznovrsnijim i atraktivnijim za svoje lojalne kupce.

Napravite dobru igricu od vašeg loyalty programa

Svaki čovek voli igre i nadmetanje, i zato treba iskoristiti taj takmičarski duh kako biste „naterali“ vaše potrošače da se bave aktivnostima vašeg loyalty programa što češće i što duže. Velika većina svetskih brendova pravi igrice od svojih loyalty programa kako bi privukla dragocenu pažnju svojih potrošača raznim aplikacijama i akcijama na svom internet sajtu, a te ideje lako možete preuzeti i vi za svoj loyalty program.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *