fbpx
plasticne kartice kao siguran put do unapredjenja poslovanja
  • novembar 26, 2018
  • | 96
  • 0



Retko koji proizvod može da obuhvati toliko različitih delatnosti i da u svima nađe namenu, kao što to mogu plastične kartice. Istina je da je prva asocijacija na plastične kartice plaćanje, tj. bankarska transakcija, međutim, plastične kartice su još odavno našle put i ka drugim industrijama i široko se primenjuju sa vrlo uspešnim rezultatima.

ID kartice

ID kartice prvenstveno služe za lakšu i bržu identifikaciju lica u poslovnim objektima, firmama i svim ostalim događajima ili mestima na kojima je ovaj tip identifikacije potreban. Postoji mnogo različitih tipova ID kartica, od običnih ID kartica na kojima se nalazi samo ime i prezime, pa sve do posebno dizajniranih kartica na kojima se, osim fotografije, nalazi i zaštitni dizajn, čip sa podacima u sebi, kao i specijalne hologramske navlake koje se stavljaju preko cele kartice.

Identifikacione kartice su jednostavno rešenje koje, naročito u većim firmama i korporacijama, pomaže da se zaposleni razlikuju od gostiju i klijenata, što je i praktično, ali i bezbednosno važno. ID kartica je, u ovom slučaju, neka vrsta propusnice kojom zaposleni ulazi i izlazi iz prostorija firme. Uz pomoć ID kartica koje imaju fotografiju zaposlenog, obezbeđenje može identifikovati zaposlenog i pustiti ga da uđe u zgradu kompanije, ili u prostor ograničenog pristupa.

Loyalty kartice

Godinama kompanije pokušavaju da ostvare svoj najveći cilj, a to je da ubede svoje nove kupce da i sledeću kupovinu obave u istom objektu, ili drugom prodajnom objektu iste kompanije. Sve je počelo sa izdavanjem papirića na koje su se stavljali pečati nakon svake kupovine, a određeni broj skupljenih pečata je kupcu donosio različite pogodnosti. Sledeći korak u razvoju ove ideje je bilo izdavanje kartica za popuste koje su služile za ostvarivanje unapred određenih popusta.

Međutim, zahvaljujući velikom razvoju tehnologije, došlo se do modernijih rešenja koja nude mnogo više, kako kompaniji koja organizuje program loyalty kartica, tako i samim kupcima. Loyalty kartice su prvenstveno namenjene firmama koje žele da bolje razumeju želje i navike svojih kupaca, ali i da direktno utiču na njih. Takođe je dokazano da kupci radije biraju prodavnice koje poštuju svoje verne mušterije, jer vole da budu nagrađeni zbog svoje kupovine, a loyalty kartice su odličan način za privlačenje ovakvih kupaca.

Kartice lojalnosti, između ostalog, omogućavaju firmama da:

  • nagrade lojalne kupce u budućim kupovinama putem dodatnih popusta ili specijalnih promocija,
  • prate ponašanje i navike svojih kupaca,
  • pospeše prodaju nudeći dodatne poene ili popuste za prodaju robe van sezone ili za kupovine koje prevazilaze određene iznose,
  • prikupljaju podatke o kupcima ili šalju obaveštenja kupcima o dešavanjima u prodajnim objektima, a sve ove mogućnosti itekako unapređuju poslovanje i podižu nivo odnosa sa kupcima.

Loyalty kartice je, naravno, potrebno što bolje integrisati u vaše poslovanje. Ovakvi programi omogućavaju firmama da lakše sagledaju svoju ciljnu grupu, navike i želje svojih potrošača i da ta saznanja prenesu na druge komunikacione kanale. Takođe, korisnicima ovih loyalty kartica se u vidu nagrada ili sakupljenih poena pruža dodatna vrednost, koju mogu iskoristiti po svom nahođenju, tako da obe strane profitiraju.

Gift kartice

Verovatno ste primetili da se, u današnje vreme, novac najviše ceni kao poklon. Međutim, gotovina u koverti je odavno postao prevaziđen način poklanjanja, a kao zamena za koverte, mnogo elegantniji način da nekom poklonite novac jesu poklon (gift) kartice. One se najčešće koriste za rođendane, venčanja, godišnjice, ali i za bonuse i nagrade zaposlenima.
Glavna karakteristika gift kartica je što su one “prepaid kartice”, a to znači da osoba koja kupuje karticu uplaćuje određeni iznos, koji će se kasnije potrošiti. Specifičnost ove vrste plastičnih kartica je i što se na njima ne štampa ime i prezime korisnika kartice, već samo broj kartice, rok važenja i serijski broj. Kartica je jednokratna, što znači da je nije moguće dopuniti nakon inicijalne uplate, a kada osoba kojoj ste namenili gift karticu potroši sva sredstva, kartica se automatski blokira i postaje nevažeća.

Ove kartice se mogu izdavati i kao magnetne i kao čip kartice, ali su tendencije takve da se teži izdavanju isključivo čip kartica. Takođe, gift kartice mogu biti vrlo zanimljive i zbog motiva koji se štampaju na njima. Najčešće je reč o motivima poput rođendanskih torti, srca, mladenaca, novčanica itd., a oni se biraju shodno situacijama u kojima se kartice poklanjaju. U svetu su posebno popularne gift kartice neobičnih, nepravougaonih oblika i bez zaobljenih ivica.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *