fbpx
  • januar 24, 2019
  • | 37
  • 0



Personalizacija plastičnih kartica predstavlja proces kreiranja i upisivanja podataka na karticu, a osim označavanja pripadnosti, jedna obična PVC kartica personalizacijom dobija na vrednosti. S obzirom da su prve pvc kartice bile isključivo korišćene u okviru bankarskog sektora, personalizacija je bila praktično neophodna, kako za identifikaciju klijenata, tako i za nesmetani tok finansijskih sredstava. Tada je personalizacija kartica uglavnom uključivala štampanje podataka na telu kartice koji su bili vidljivi, a nešto kasnije su se pojavile i pvc kartice sa magnetnom trakom sa kojih su se podaci očitavali provlačenjem kartice kroz čitač. Međutim, ubrzo se primena pvc kartica proširila i na nebankarski sektor, tako da se javila potreba za različitim vidovima personalizacije.


Tehnološki razvoj plastičnih kartica i sve veća tržišna potreba za složenijim vidovima personalizacije kartica, podstakli su razvoj opreme za što bolju i pouzdaniju personalizaciju. Pojavile su se mašine koje su u potpunosti automatizovale proces personalizacije, čime su ubrzale proces proizvodnje kartica i, samim tim, omogućile veći proizvodni kapacitet. Vodeći svetski proizvođači opreme za proizvodnju i personalizaciju kartica počeli su da snabdevaju tržište visokotehnološkim štampačima, emboserima, pakericama, ali i pratećim softverskim rešenjima za kontrolu mašina za personalizaciju.

In-house personalizacija kartica štedi vreme i novac

Postoji mnogo prednosti koje donosi opcija za štampanje kartica in-house, odnosno u okviru vaše sopstvene firme. Ipak, jedna od najvećih prednosti je što je izdavanje plastičnih kartica vrlo brzo i ne zahteva oslanjanje na druge firme ili službe. Na primer, većina štampača može izraditi jednu identifikacionu karticu za manje od 30 sekundi, što vam omogućava da napravite identifikacionu karticu za novog zaposlenog bez ikakviog čekanja, ali isto tako možete odmah da zamenite stare kartice koje su oštećene ili izgubljene.

Sa in-house personalizacijom kartica, nema potrebe da kontaktirate vašeg dobavljača i plaćate višu cenu izrade i pošiljke samo da biste izradili par novih identifikacionih kartica, a onda da čekate nedelju ili dve dana da budu gotove. Takođe ćete uočiti veliku razliku između in-house proizvodnje kartica i kartica koje ste naručili od proizvođača. Štaviše, primetićete da je korišćenje štampača kartica vrlo slično vašem običnom desktop štampaču tako da možete biti sigurni da će ovaj novi deo opreme biti vrlo jednostavan za upotrebu.

In-house personalizacija kartica je savršeno rešenje za bankarski sektor

In-house personalizacija kartica je posebno dobro rešenje za banke, jer se time proces izdavanja raznih vrsta finansijskih kartica značajno olakšava. Naime, in-house personalizacija kartica omogućava finansijskim institucijama da izdaju kreditne ili debitne kartice svojim klijentima odmah po otvaranju računa, ili odmah nakon što prijavi da je izgubio svoju postojeću karticu. Na taj način, banke dobijaju veću operativnu fleksibilnost, značajno smanjuju troškove prilikom izrade kartica, i ono što je možda i najvažnije – klijenti dobijaju bržu i efikasniju uslugu što je ključno u svakoj vrsti posla. Osim što će klijenti dobiti svoju karticu na licu mesta, postoji i opcija odabira estetskog prikaza i dizajna plastične kartice što će pružiti priliku klijentima da budu kreativni, ali i dati jači osećaj pripadnosti vašoj finansijskoj organizaciji.
Pored svih ovih prednosti, institucije kao što su banke, koje imaju veću potrebu za proizvodnjom plastičnih kartica, imaće značajno veće uštede prilikom in-house personalizacije kartica nego što bi to imale manje firme koje nemaju veliki broj klijenata, a ni zaposlenih. Ovim rešenjem se, takođe, dodatno smanjuje i rizik od mogućih pokušaja prevara sa plastičnim karticama, ali drugih kriminalnih aktivnosti unutar samog sistema.

Loyalty programi i personalizacija kartica

Kompanije koje se odlučuju za in-house personalizaciju kartica su uglavnom velike organizacije sa hiljadama zaposlenih i još više hiljada klijenata, jer im se, naravno, tako više isplati. Takođe, većina firmi imaju prilično male timove koji nisu specijalizovani za razvijanje loyalty programa, a čak i ako imaju dovoljno stručnih ljudi, oni verovatno nemaju vremena da se bave izradom kartica od brojnih drugih projekata kojima su okupirani svakoga dana.

Međutim, ako u vašoj firmi želite da uvedete jednostavan loyalty program koji nagrađuje samo kupovinu i daje nekoliko nagrada i popusta, a nema nikakvog dodira sa društvenim mrežama i internetom generalno, in-house personalizacija kartica je odlično rešenje ukoliko želite da smanjite troškove. Ipak, i za to će biti potrebno nekoliko ljudi koji tom programu moraju posvetiti veliki deo svog radnog vremena.

Naravno, ako samostalno razvijate loyalty program unutar vaše sopstvene firme, možete napraviti da taj loyalty program bude unikatan i neponovljiv na tržištu. To svakako može da poboljša prepoznatljivost vašeg brenda i poruke koju šaljete potencijalnim potrošačima. Takođe, možete se samostalno pozabaviti i dizajnom kartica, uključiti svoju kreativnost, i učiniti da loyalty kartica vaše kompanije postane upečatljiv deo vaše firme.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *