gift kartice kampanja

Poklon kartice, ili modernijim rečnikom – „gift“ kartice, su poslovni instrument koji se obično osmišljava nakon povećane tražnje ili raspitivanja kupaca. Za manje firme, funkcionisanje gift kartica je retko kad dobro osmišljeno i to su obično užurbane i aljkave kampanje kada se prelazi sa papirnih modela, u pokušaju da se održi korak sa konkurencijom. Kada se upuštate u osmišljavanje kampanje sa gift karticama, to morate da radite ili u cilju stvaranja veće dobiti ili da biste povećali zastupljenost i prepoznatljivost vašeg brenda. Kada se, uz sve to, uzme u obzir i podatak da će čak 72% kupaca potrošiti veću svotu novca od vrednosti gift kartice, to znači da ćete uvođenjem programa gift kartica profitirati i od osobe koja je tu karticu direktno kupila, ali, isto tako, i od osobe koja je tu poklon karticu dobila.

Čini se da je gotovo nemoguće da ne zaradite od prodaje gift kartica, jer one, pored toga što predstavljaju male pokretne reklame za vaš brend, istovremeno i eliminišu zamenu robe koja je radnije bila svakodnevna pojava koja se povezivala sa kupovinom poklona, jer kupac ne uzima pogrešnu boju ili veličinu proizvoda, već ostavlja to osobi kojoj je poklon i namenjen. Međutim, ponekad se desi da i kampanje sa gift karticama završe neslavno, ali to isključivo u slučajevima kada su pogrešno osmišljene i nedovoljno promovisane.

Gift kartice treba posamtrati kao bilo koji drugi proizvod koji se nalazi u vašem asortimanu za koji morate osmisliti efektni vizuelni dojam i preciznu cenovnu strategiju. Naravno, obavezno treba uključiti i online i offline marketing strategije, ukoliko ste u mogućnosti. Međutim, nije dovoljno samo odštampati bilo šta na karticama i očekivati da će vam se profit udvostručiti, bez ikakvog većeg ulaganja vremena, novca i resursa. Zato ćemo se u ovom tekstu detaljnije pozabaviti ključnim stavkama koje vam mogu pomoći da i vi osmislite uspešnu kampanju sa gift karticama.

Efektnost kampanje

Kada budete osmislili kampanju i pustili u promet vaše gift kartice, logično je da će prva stvar koju ćete učiniti biti da informišete svoje potrošače o vašem novom „proizvodu“. Ukoliko imate prodavnicu, možete staviti plakat ili natpis na ulaznim vratima, a ako imate i svoj internet sajt, kreirajte atraktivne banere koje ćete postaviti na ključnim pozicijama na stranici. Ovo je jedan od najvažnijih momenata u svakoj kampanji sa gift karticama, jer je neophodno da od samog starta napravite zalet kreiranjem efektnih i preciznih reklama.

Takođe, kako se vaša kampanja bude razvijala vremenom, izuzetno je važno pratiti i beležiti prodaju kako biste mogli unapred da isplanirate puštanje u prodaju novog kontingenta gift kartica. Ako ste, recimo, uočili povećanje prodaje gift kartica tokom određenog perioda u godini, morate to zabeležiti da biste i sledeće godine obnovili svoje zalihe pred taj period.

Dizajn

Glavna karakteristika svake dobre gift kartice, pre svega, je visoki kvalitet dizajna i štampe. Poklon kartica mora biti originalna i elegantna. Folije u vrućoj štampi, hologamske i metalizirane kao i bilo koja vrsta sjajnog laka i ostalih manje korišćenih luksuznih načina štampe mogu značajno doprineti eleganciji i luksuznosti ovog poklona.

Takođe, kada osmišljavate izgled svoje gift kartice, pored toga što ćete obavezno voditi računa da ima oznaku vašeg brenda i da vizuelno odgovara ukusu vaše ciljne grupe potrošača, trebalo bi da se postarate da ta gift kartica bude „relevantna“ tokom čitave godine, ukoliko ne planirate da pravite sezonske gift kartice sa prazničnim dizajnom, kao što su recimo novogodišnje kartice i sl.

Pristupačnost i uočljivost

Kao i kod nekih drugih manjih proizvoda, gift kartice treba izložiti na pristupačnom mestu u radnji sa kojeg se lako mogu videti na prvi pogled, kao što su pozicije oko kase. Ovakav potez će garantovati povećanu prodaju gift kartica, ali i obavestiti potrošače o vašoj ponudi.

Sa druge strane, sjajno rešenje može biti i postavljenje malih popularnih proizvoda u blizini gift kartica da bi se kupac, kada odluči da kupi gift karticu, inspirisao da doda jos neki poklončić ili dva kako bi dodatno ulepšao poklon. Olakšajte vašim potrošačima da osmisle savršeni poklon koji će impresionirati primaoca.

Zaštita

S obzirom da su gift kartice zapravo pripejd vaučeri za proizvode ili usluge i, kao takve, one moraju da budu adekvatno zaštićene od neovlašćenog kopiranja. U tu svrhu mogu se koristiti različiti načini štampe, personalizacije sa bar kodom, magnetnom trakom itd. Visok nivo zaštite se, takođe, može postići upotrebom holograma, hologramskih nalepnica, mikroštampe ili beskontaktnog čipa.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *